Alla inlägg den 1 januari 2015

Av Beatrice F Wik - 1 januari 2015 23:27

 


Men vad blev detta då?

Hahah, uppe på bilden... så där brukar det inte bli?

Tur att det var på min gamla iPhone =) skärpan var ju dessutom urkass!


Men nu vill jag bara plocka undan julen, när nyår är över, väntar dock några dagar till.

Nu ska jag ha vår här i mitt hus!

I alla fall: Innan jag plockar bort julen vill jag spara minnet av mina mest dyrbara ting, i julskrud.

Julen 2014.

Av Beatrice F Wik - 1 januari 2015 20:15


"Do what you can, with what you have, where you are"


Jag lovade återkomma om citatet (se inlägg nedan) och jag är en stelbent typ som tycker om att göra som jag sagt.

=)


 (Citerar Theodore Roosevelt.)

Av Beatrice F Wik - 1 januari 2015 18:08



God fortsättning till Dig som läser!

Jag spinner vidare på SD-prat som Luvcatz med all rätt bad mig att lägga ner när året är nytt, hoppfullt och spirande, men funderar fortfarande över det där vi skrev om missbruksvård, som många gånger går åt skogen.

Tyvärr samma sak för många kriminella, de hamnar i samma hjulspår, känner ingen annan värld.

Fast jag... jag kan ändå inte låta bli att fundera lite över individens eget ansvar?

Varje människa har ju ändå ett val?

Alla kan hamna snett, alla har olika förutsättningar i livet, kakan delades tyvärr inte rättvist.

Det är kalla fakta.

Men det var apropå vårt samhälle (det som jag tycker är rätt vackert, i Sverige): Om man får en andra chans, en tredje till och med: Varför tar man den inte?


Jag har ett jättebra citat här:

(Eller referat, då jag inte ordagrannt minns det, får kolla upp det senare, nu vill min son att vi ska åka):

"Gör vad du kan, av det du har. Börja där du är."


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards