Alla inlägg den 9 januari 2015

Av Beatrice F Wik - 9 januari 2015 23:55


Boom- som en smäll kom det när jobbet drog igång igen...hur hastigt vardagen plötsligt svinner.

Sviiisch- rullar tiden på, det går i ett och är faktiskt riktigt läskigt.

Min prioriteringslista måste komma fram igen, så jag inte slösar bort min dyrbara fritid på skit. Jobbet kan jag inte styra över, där är jag ägd av Grums kommun, och det jag får i uppgift att göra måste göras om jag ska förvänta mig någon lön.

Men min fritid- här måste jag vara otroligt aktsam. Min fritid är som alla andra människors enormt värdefull och jag måste naturligtvis ta vara på den och använda den på bästa möjliga sätt. Jag kommer liksom tyvärr inte leva för evigt. Kanske tur det... En viss skillnad är det kanske på mig, som ensamstående mamma, och vissa andra människor. Jag har en stor del av min tid dedikerad till barnen också, så den tid som är just min blir ännu mer minimal. Därför är jag enormt genomtänkt med vad jag gör av min tid... hualigen- jag har ju redan levt halva mitt liv (om jag har tur). Hälften ungefär av den tid just jag går på denna jord har gått upp i ingenstans- den finns bara som minnen. Detta ser jag naturligtvis allvarligt på, skitsaker försöker jag tänka bort, så gott jag klarar av det.


Så- i första hand är det här min uppgift just nu: min livsuppgift, vid sidan av min allra viktigaste roll som mor och medmänniska. (För övrigt har jag ju ett yrke, där jag i första hand kanske inte alltid jobbar för pengar, då hade jag lämnat lärarlivet för länge sedan... jag har en viktig uppgift anser jag själv i alla fall (haha... tur att det åtminstone är någon som tycker att jag gör ett viktigt jobb: jag själv))  =)  Det är ju så när man har med människor att göra, det är det viktigaste jobbet i världen. Och jag försöker tänka så, när jag är trött. Jag har valt det här jobbet, inte bara halkat in här. Jag har studerat fyra och ett halvt år vid universitetet för att få utöva yrket.


I alla fall: Min viktigaste uppgift just nu... "Gå ut och var glad, din jävel... gå ut och var vacker och stolt hela vintern! Vad ska du annars ha allt det här till?"


Lustiga jag... världens mest datatäta ensamstående mamma =)... Jag har fyra bärbara datorer i mitt hus, just den här kommer jag inte åt You Tube på, jag har en bättre fungerande alldeles precis berdvid den här... sitter vid ett bord med två datorer bredvid varandra... Får se om jag har kraft och lust att flytta mig en halv meter åt vänster och logga in på den istället. Den här är gammal och knäpp...


I alla fall: Lundell. Gå ut och var glad din jävel. :)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards