Alla inlägg den 30 januari 2015

Av Beatrice F Wik - 30 januari 2015 21:42


Hello bloggvärlden! Upptäckte just att jag inte varit inne här på två veckor... Jag återskapade min facebooksida då, och mitt liv är ju som det är... jag jobbar ca 50 timmar i veckan. Utöver lärarjobbet är jag också kontaktperson åt kommunen jag bor i: Karlstad.

Lärare i en annan kommun: Grums. Pendlar 7 mil om dagen och är ensamstående mor med två tonåringar.

Detta betyder att min fritid är ganska klen... eller "klen" var fel ord. Den är hemskt värdefull. Men min tid är ganska kort, så det här med att sitta klistrad vid datorn/mobilen och sociala medier... ja, så funkar det för mig... nu återupptog jag min facebooksida och då har den där tiden fått gå till den. Den där tiden jag har att sitta och slösurfa vid datorn. Facebook är trots allt lite roligt, jag har ägnat den del av kakan som jag ämnat "sociala medier" åt gamla vänner. Det är kul att hålla kontakten på detta vis, faktiskt, med dem man aldrig ser; släktingar som bor långt bort, gamla kamrater som flyttat utomlands. Det är kul att se hur deras liv blivit och ter sig och det är alltså vad jag ägnat de senaste 14 dagarnas "sociala-medier-tid" till. Därför har bloggen fått vila. Dygnet har 24 timmar, så är det. Nu har jag fått ett uppdrag inom mitt parti som jag jag måste ta tag i under helgen med.

Ja, jag lär inte dö av sysslolöshet i alla fall. Och jag är ju sån... har alltid varit.

Det är full fräs, men det är så klart roligt! =)  Jag dör hellre utsliten än möglar bort.

Trött så ögonen ser i kors emellanåt, men jag kör på.

(Och oftast är jag pigg, glad- och go!!!)

Jag tänker nu skriva något som kanske kan vara av värde för andra andra mammor i liknande sits.

Jag har alltid varit den här typen av människa. Jobbat mycket. Jag har pysslat på med lokalpolitik på helger, valarbetat- med sonen med mig, han stod bredvid och delade ut valsedlar för kristdemokraterna på torget i Karlstad (han undrade som liten om de röda var "onda"  och jag förklarade så klart att vi har olika syn på hur Sverige ska styras, hur pengar ska fördelas. Men sossarna och vänstern är INTE är onda- det är bra att vi har olika åsikter. Det är så här det ska vara! Och det är härligt med första maj... Men sosse kommer jag nog aldrig bli, min politiska färg är blå, hur än jag vrider och vänder mig.)

Och jag jobbade heltid när mina barn var rätt små.

Fult- eller hur?

Det är väl den synen rätt många har, åtminstone enligt mina erfarenheter.

Jag glömmer aldrig (det gjorde ont) när min sons dagisfröken tog mig åt sidan och ifrågasatte mina långa arbetsdagar. Nu inser jag att det var oproffsigt av henne att göra så, men hon gjorde det. Och jag blev naturligtvis ledsen. Jag valde att jobba heltid när mina ungar var rätt små- och min son hade de längsta dagarna på sin avdelning. Men jag fortsatte med mitt heltidsjobb.

Och jag önskar verkligen att jag och mina barn kommer att stöta på just den här dagisfröken nu, när de är stora.

Önskar att hon frågar hur det gått för mina barn, med skolan- med livet.

Det skulle vara himla kul!


(Jag som för övrigt separerade från deras far: Mina barn är skilsmässobarn också, till råga på allt.

Hualigen... Men jag ljög rätt brett om jag påstod att livet gått åt skogen för dem.

Fast man vet ju aldrig vad som sker i framtiden... sådant kan man aldrig veta och jag har haft tur, varit ovanligt lyckosam, tror jag, med de barn jag fostrat.)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards