Direktlänk till inlägg 5 februari 2015

Tack

Av Beatrice F Wik - 5 februari 2015 23:17



Jag som tror att det finns något mer än det vi ser... måste nästan tro nu att det finns något större.

Eller också har jag bara en jäkla tur.

Jag är som katterna, har flera liv, tydligen.

Jag har vid två tillfällen nu sett döden i vitögat och klarat mig undan oskadd.

Eller tre, skulle man kunna säga, om man räknar med cellförändringarna jag hade för några år sedan och opererade bort en del av livmodertappen. Hade jag levt för hundra år sedan hade nog dessa cellförändringar tagit mitt liv, då de är förstadiet till cancer och obehandlad cancer- ja, vi vet ju tyvärr hur det slutar.

Båda dessa gånger rör det sig om trafik på "dödens väg" som den kallas, där ett flertal människor miste livet i höstas. Nu har de sänkt hastigheten här. Det är bra. Jag åker ju denna sträcka varje dag till mitt jobb.

Igår var jag stressad hem till min sjuke son, körde i ärlighetns namn för fort för väglaget, tappade väggreppet och for runt med bilen men lyckades återta kontrollen alldeles i rätt ögonblick innan en mötande bil kom.

Och så var det ju älgen på samma vägsträcka, förra hösten.


I detta läge skulle jag förresten vilja säga en sak (en parantes). Jag hörde sångerskan Carola prata i "Så mycket bättre" och hon skrattade och menade att hon alltid kör fort. Hon sminkar sig etc samtidigt som hon kör.

Vad illa sagt, tycker jag!!! Framför allt av henne- hon som är känd och en förebild.

Saken är ju den att om vi vore ensamma i trafiken kunde vi ju göra precis som vi ville. Men nu är vi inte det. I samma stund vi sätter oss bakom ratten har vi också ett ansvar för våra medtrafikanter, för alla... barn, cyklister och hela faderullan- som rör sig längs vägen.

Hu! Ruskigt illa att bete sig så mot andra!


Jag säger bara: Tack.

Jag ska försöka förvalta de här åren väl, ska ta väl hand om livet.

Jag ska försöka sprida glädje och kärlek i den mån det är möjligt- för det är väl ändå det som är livets mening?

 
 
luvcatz

luvcatz

6 februari 2015 20:07

Meen åh sån tur att det gick bra, var rädd om dig o ha en fin kväll fina du

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

6 februari 2015 22:12

Tack min goa vän!

 
Ingen bild

Svenn

6 februari 2015 22:44

tur att det gick bra !

...det vore alldeles för mycket tråkigt på bloggplatsen utan beabloggar :)

Beatrice F Wik

6 februari 2015 23:35

Vad gulligt sagt!
:)
Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards