Direktlänk till inlägg 7 februari 2015

Jag är inte färdig än

Av Beatrice F Wik - 7 februari 2015 22:12

 Min grabb har haft hög feber, är nu på bättringsvägen men ännu inte helt frisk. (Å jag känner bara: Må jag slippa det nu... Vill inte, har inte tid!!!) Vi har alltså varit hemma så när som på en promenix och jag har städat. Städat, tvättat och lagat mat. Och jag känner att jag lite grann börjar klättra på väggarna. Undrar om alla är så här eller om jag är udda.... jag har ett sådant starkt adrenalinsug just nu! Jag kan känna så där om jag känner mig instängd, som kvävd av tryggheten på något konstigt vis. Skulle vilja hoppa bungy jump, bara känna suget i magen under fallet, eller vad sjutton som helst. Under flera år har jag för övrigt velat ta mc-kort men det har inte blivit av och nu är det två andra på tur i familjen som ska ta körkort och med tanke på kostnaderna i kombination med att jag är lärare betyder detta att mitt mc-kort snällt måste vänta. Lite till. Men jag är ung än, hehe... baaaara i 40-årsåldern, snälla nå'n... jag har halva livet på mig, eller hur?

Det är sååå mycket jag vill göra, jag är verkligen inte den typen av mamma som tycker att det är sentimentalt och ledsamt att ungarna växer upp. Var tid har ju sitt och när barnen väl blivit stora har jag så där en miljon grejer jag skulle vilja göra bara för mig.

Jag vill återuppta studierna i historia. Studierna jag la undan när jag skaffade familj, drömde om att doktorera och var på gång, hade fixat handledare, börjat förbereda för samarbete med Göteborg och bestämt ämne för min D-uppsats, tänkte sedan försöka gå längre ändå. Men så kom Elli och jag ville bara ha jobb och försörjning, så klart. Snabbt klar med lärarexamen och ut i yrkeslivet var det som istället kom att gälla. I år fyller Elli 18 och jag... jag är inte färdig än! Har förvisso en yngre i familjen också, så jag får se när jag tar tag i det. Jag vill, jag drömmer i alla fall. Min dröm har inte dött- den har bara vilat lite. Den fick kliva åt sidan, vänta lite på att jag gjort det jag skulle. Och nu är jag snart där... det känns spännande att se vad som händer å fötter framöver, faktiskt. Jag har inga problem med att flytta, heller. Det skulle bara vara jättekul! Men jag inväntar barnen, de är inte särskilt pigga på flytt nu.

Hualigen, livet känns så kort!!! :(

Det är lilla jag i ett nötskal: Jag har en massa idéer, har alltid haft; det är sååå mycket jag vill hinna göra.

Det gäller att ta vara på dagarna, åren. De svinner snabbt förbi!


Och hinder på vägen, de flyger vi över... Vingar på skorna är allt som vi behöver =)

Eller hur?

(Haha... apropå Mello som just startat...)

 
 
Annie

Annie

8 februari 2015 11:13

Hej vännen :)

Jag tycker det är så underbart att läsa att det är så mycket du vill göra! och har massa ideer ;)
Tycker absolut du ska ta upp studierna om du vill och när du har tid :)
Har ju märkt nu .. att det är ju kul att plugga! ;)

Sv: Så kul att du tittade in! kul att se ett spår från dig ;)
Jo det är ok med mig, har kunnat tränat mycket och hållt igång ;)
Känns dock nu som en förkylning är lite på g .. har ingen lust att bli sjuk! Kör med kan jang, listerine och ingefära ;) Hoppas det hjälper :)

Hur är det med dig?

Varma kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

8 februari 2015 14:47

Hej Annie!

Hoppas förkylningen stannar upp... Men det är tyvärr såna tider nu. ;(
Kul att höra från dig iaf!

Ja, plugga är skitkul, jag är jättesugen nu, väntar in barna bara. Har inte råd att vara ensamstående mamma o student samtidigt, tyvärr... Behöver min försörjning.

Ha en forts fin söndag!!!

kram på dig

 
luvcatz

luvcatz

8 februari 2015 17:03

Nä Bea, vår tid börjar nu :) Jag har oxå varit i startgroparna o börjar leva livet nu, fröna är 20 o 22 :)

Hahaha, måste hatälska mello juh, inväntar tjejkväll o Eurovision finalen i maj, vägen dit är nåra helger :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

8 februari 2015 21:41

Härliga Luvcatz, Mellodrottningen!

Det är härligt med all glamour, jag är också lite en en glitterfia, älskar nagelförlängningar, smink o smycken o går oftast i kort kjol tom på mitt jobb !!!
Jag kan inte med att gå i jeans, haha, känner mig som en gubbe då!!! =)
Kvinnligt ska de va serru...

Kul att höra om ditt intressanta liv. var tid har som sagt sitt å det går inte att sörja det som var. Mina blir 18 o 15 i år.

Hoppas du har en toppenkväll toppentjejen! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards