Alla inlägg den 13 februari 2015

Av Beatrice F Wik - 13 februari 2015 22:22


Alla hjärtans dag imorgon... Jag har redan fått min dos. Av vänliga handlingar, idag. Nu på kvällen skulle jag tvätta, men hade bokat fel kväll (igår). Vi tvättar i tvättstuga, sååå jäkla smidigt tycker jag. Man får ALLT klart på ett par timmar, passar mig- när jag bodde i villa tvättade vi konstant och hade konstant tvätt hängande utspritt i huset. Jag gillar bättre att köra allt på en gång, få det torrt i torksåp och bara hänga in det. Känns som om man får mera ordning å reda då, på något vis. Var sak har sin plats =). Och var sak har sin tid, så är det.

Jag kom in i tvättstugan med en stor hög samtidigt som en annan kvinna, en granne jag faktiskt aldrig sett, skulle boka. Och när jag insåg att jag bokat fel kväll och tvättstugan var upptagen hela helgen svor jag till. Kvinnan bredvid mig tittade upp: "Oj då... Tänk- dig har jag aldrig sett förut, är du nyinflyttad?". Jag svarade "icke", hon berättade att hon bor i radhuset "med den höga häcken" och vi fascinerades över att vi aldrig sett varandra. "Du kan ta min tid" sa hon, på söndag förmiddag. Jag blev naturligtvis jätteglad och tacksam, då jag har svårt att få tid till tvätt under vardagarna och vi fortsatte prata. Jag fick en ny vän i min granne och hon sa innan jag gick ut med min stora tvätthög: "Jag måste bara få säga... Det är något speciellt med dig, med hela din utstrålning, det kändes redan när du klev in."

Jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang, antar det... eftersom hon var så vänlig. Så roligt!

Hon var speciell hon med.

(Och så ser väl livets stig ut: Vid 18-20 ska man vara snygg rent kroppsligt (som kvinna- jag vet inget om Er situation, som män), ha en snygg kropp. Vid 40-50 läggs uppenbarligen fokus vid utstrålning istället, en rolig ny erfarenhet- Me like <3, ja- vi mognar lyckligtvis med åren (pinsamt vore det kanske annars... Kanske liiite pinsamt.) Häftigt dock, att det blir så här tack vare att åren går... att man hänger med i sin mognad. Sååå innerligt genant om man stannat/fastnat nå'nstans... hualigen!!!)  :(


... "Eller så var det bara nå't som hon sa. Som hon sa för att det lät så bra." (Lundell)

(Nu är jag förresten på roligt humör. Denna jäkla skitdator duger inte mycket till längre. Jag har en jobbdator med, så det är inte synd om mig egentligen, men vanans makt är stor. Jag använder helst den dator jag är van vid. Och det går inte att kopiera text här längre så jag råder dig istället: Läs Lundells ... ja... vad heter den? "Nere vid Zinkensdamm en juninatt, gick jag och undrade- var jag hade vart".

Poesi på hög nivå. Tycker jag. Och där kommer citatet in: "Det var väl bara nå't som du sa.... som du sa för att det lät så bra.")


Jag vet faktiskt inte, inte alls varför jag fastnat så, just för Ulf Lundell.

Eller kanske... Han är klockren.

Den "gamle alkisen" är en stor gåva till svensk nutidspoesi- anser jag.

MYCKET begåvad.

Av Beatrice F Wik - 13 februari 2015 22:00


...har jag hittat på Facebook: Till alla bortglömda damer!

(Med risk att få arga äkta män på mig)   =(



 "Om han inte prioriterar dig- kanske är det dags att utforska andra möjligheter?"

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards