Alla inlägg den 22 februari 2015

Av Beatrice F Wik - 22 februari 2015 23:44


Jag är helt frenetisk nu, med alla youtubeklipp, hehe =)

Orsaken är att jag just bytt dator och den gamla var så seg så jag kunde inte ens titta på you tubeklipp där.

Därför kommer nu alla på en å samma gång!


Den här gudomliga (jag skrev om den tidigare, Rom i regnet) med anledning av att jag är där imorgon.

"Nere vid Zinkensdamm"


Jag slår eget läsarrekord idag, förresten!

Grattis till beabloggar önskar bea. (bea med litet B)


  

Av Beatrice F Wik - 22 februari 2015 19:43


 Mer Tarja Turunen.  Karismatisk!!!

Tydligen skolad operasångerska, sopran, och gör sig fantastiskt bra i Nightwish.

Tycker jag...

Av Beatrice F Wik - 22 februari 2015 08:15


Söndag, sköna söndag!


Imorgon åker jag med morgontåget till Stockholm, för två dagars jobb.

Ska bli kul, faktiskt, att komma till huvudstaden.

Jag ska jobba som prostituerad.

"Jag sålde min kärlek för pengar

-för mig fanns ej annat att få.

Sjung vackert i skorrande strängar

sjung vackert om kärlek ändå"


/Gustaf Fröding. Fast omvänt, han köpte sin kärlek för pengar,


OBS! Jag skojade.

Ville bara väcka Dig lite, så här på morgonkvisten.

Så- nu är du pigg och redo för dagens utmaningar.

Fast jag ska till Stockholm och jobba två dagar- det är sant.

Men inte som prostituerad.

Hahah jag är så himla rolig, är jag inte???


(Vi pratar om Fröding i en av mina klasser, det var därför jag fick detta infall. Om hur han verkligen fick sitta inne för det han skrev. Otroligt hor snabb utveckligen varit, vad gäller tryckfrihet... om vad man kan skriva och inte... bara på den här tiden, lite mer än hundra år.)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards