Alla inlägg den 27 februari 2015

Av Beatrice F Wik - 27 februari 2015 22:58


Vi har avslutat sportlovet med badhuset. Tänk så skönt det är att simma. Jag mår verkligen bra av vatten, det har jag alltid gjort. Vatten har en läkande inverkan på mig. Ibland när jag mått dåligt har jag åkt ut till stranden, jag har en alldeles "egen" strand här, där jag bor, som jag åker till och filosoferar ibland och faktiskt en utanför Grums med, där jag jobbar. Har många gånger åkt till den på lunchen, suttit där en liten stund, hämtat kraft och sedan åkt tillbaka- lite gladare.


Och min dotter och jag var på bio igår: Cirkeln. Varken hon (18 år i år) eller jag tyckte den var så mycket att hänga i granen. Den var bara för övernaturlig för vår smak. Handlade om ett gäng gymnasietjejer med övernaturliga förmågor.


Nej usch... jag har ingen skrivarinspiration idag.

På återseende/hörande/skrivande.

Av Beatrice F Wik - 27 februari 2015 07:30


Fredagmorgonens citat:


"Gör det du inte vågar- även om du inte vågar"


Jag kan inte komma på något som är så utvecklande som att trotsa sina rädslor, göra det i alla fall. Och motsatsen: Trotsar man aldrig sina rädslor begränsar man sig bara mer och mer, till slut har man bara en pyttekrets att röra sig inom.


När jag var utbränd och sjukskriven för fyra år sedan blev jag i det närmaste folkskygg under en period. Jättelustigt att det kunde bli så: I friskt tillstånd älskar jag att träffa nya människor, jag är genuint intresserad av människor och tycker om att vara på ställen där det finns mycket folk.

Men då, som sagt... jag var sjuk och bara en skugga av mig själv. Jag tvingade mig själv ut i alla fall till slut och det är ju bland det bästa jag har gjort så klart.

Jag hade aldrig blivit frisk om jag gett vika för min rädsla (jag hade verkligen ångest för allt möjligt) och bara suttit hemma och stirrat på väggarna. Jag hade suttit där än idag, säkert som sjukpensionär eller tvingats leva på bidrag från kommunen- om jag inte trotsat det där som då skrämde mig.


(Förresten är jag ett levande bevis på att man kan bli frisk efter en utmattning. Man tror just då att tillståndet ska vara för evigt, men det gör det inte. Jag bär på vissa spår fortfarande, förvisso, men jag känner mig väldigt långt ifrån den där tunna lilla skugga av mig själv som jag var då. Man har alltså inte drabbats av någon bestående personlighetsförändring, vilket både jag och människor i min närhet upplevde det som då, utan när man läkt återgår man helt enkelt till normaltillståndet och den tunna lilla skuggan får tillbaka sina färger- fast man är lite klokare än innan, mer ödmjuk och tacksam inför själva livet.)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards