Alla inlägg den 5 mars 2015

Av Beatrice F Wik - 5 mars 2015 22:28


Jag är verkligen en levande berg- och dalbana. Idag är jag rätt glad, idag är det kul igen.  

Lundell, en av "mina stora" berättade vid något tillfälle att han kunde gå ner sig något fruktansvärt, tycka att livet var riktigt kämpigt. Men mitt i allt detta fascinerades han över det (hur i hela fridens namn kunde det bli så illa???) och jag tycker så klart att han har rätt.

Jag fick förresten tidigare idag en klok kommentar från "losern" om perfekta liv osv.

Jag tror inte jag är så unik, faktiskt, som känner mig liten och svag ibland. Det gör nog alla emellanåt, men det är väl inte den sidan man vill visa upp alltid, man kanske har dåligt självförtroende och känner kanske att man måste hävda sig på sociala medier för att duga. Så gör säkert jag med, mer eller mindre omedvetet, men jag försöker vara så sann jag någonsin kan, om jag lyckas eller inte... det vet jag inte.

Vem måste man visa upp sig för, liksom?

Livet är i alla fall hemskt intressant och fascinerande. Det svider och bränner till ibland, igår tryckte det till över bröstet så jag hade svårt att andas. Tungt som f-n själv. Jag accepterade känslan, härdade helt enkelt bara ut (och kände mig så klart miserabel och olycklig) men imorse när jag vaknade var allt frid och fröjd igen. Och nu sitter jag här och skriver, glad och nöjd. Livet är ju trots allt fantastiskt: sår läker, vi faller ibland men vi människor har en enastående förmåga att resa oss upp ur de flesta sörjor. VI VILL VIDARE, härliga livskraft!   

Sov gott alla miserabla, knäppa, kloka, misslyckade, glada och härliga människor där ute!

Imorgon är en annan dag.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards