Direktlänk till inlägg 2 april 2015

YEEES =)

Av Beatrice F Wik - 2 april 2015 16:10


Just kommit hem. Och jag skriver rätt ofta med dystert sinne, det är nämligen då skrivandet ger mig som mest.

Men nu tänkte jag skriva i glädje.   

Mitt liv är nämligen inte bara svart- eller grått. Jag är ju vårmänniska jag, som min mormor var. Minns det så väl: "Bea, nu kommer sola". Då var hon glad, min gamla kära mormor. Min mormor betydde mycket för mig; när hon gick över till andra sidan minns jag att jag tänkte :"Så mycket kärlek som försvann från jorden nu." Jag kände mig trygg, hemma med henne och jag tror att jag liknar henne på många vis. Jag är nog mer lik min mormor till sättet än min mamma. Och min moster. Det finns många släktdrag här.


Inte visste väl jag

att det skulle smärta så

när ett kärt men slitet hjärta

plötsligt slutat slå

För det gjorde riktigt ont

att se gamla mormor gå

till slutet med värme i blicken

i ögon blåklintsblå

Hon gick i den finaste tiden

i den färgring hon älskat så

-men tryggheten och kärleken

hon gav finns kvar ändå


Nåväl... nu till lite mera lättsamhet!!!

Nu är det påsklov tjohooo =)

Jag älskar, som sagt, den här tiden!

 
 
Ingen bild

Losern

2 april 2015 21:03

Japp glad påsk på dig nu och ät för all del inte för många ägg. Njut av ledighet, sol, frisk luft och vila, vila, vila...
Även om jag inte har påsklov som mina barn är den förlängda helgen gudomligt skön. Den här tiden, med allt ljusare kvällar och minimalt med insekter är den bästa!
Och värmen, glöm inte värmen som är i antågande...

Allt gött/ L

Beatrice F Wik

2 april 2015 22:28

Haha, Losern... jag ska äta MASSOR av ägg! =)
Ja. Jätteskönt med vila nu!

Glad påsk på dig med. Och kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards