Direktlänk till inlägg 4 april 2015

Påsk 2015

Av Beatrice F Wik - 4 april 2015 23:32

  


    

   


Tekniskt stölpskött!

Det går bara plötsligt inte att skriva mellan bilderna.


Årlig kycklinguppfödning på vår skola- sååå gulligt att se.

En stor kalkon var på plats med!


Selfie på mig och en till- men han vägrade låta sig publiceras och det får man ju respektera. Min selfie är alltså en halv bild- och jag har en förkärlek för svarta porträttfoton.

Hmmm- en av mig MED!!! (För selfies har du väl inte fått nog av, I suppose? Lika intressanta VARJE gång!) ;-)

Hehe... Det räcker med en liten bild på mig. =)

Jag hatar för övrigt autoförbättringen på iPhone. Färgerna blir klarare och vackrare men min ögonfärg förändras från grön till blå. Autoförättringen tycker väl att blå ögon är tjusigare, men mitt syfte kanske är att spara alla porträtt LÄNGE, till kommande generationer... Mina barnbarnsbarn ska läsa beabloggar, jag dokoumenterar för Dig- för Dig och för mitt skrivarbehov... Jag är egentligen ingen nine-to-fivetyp, utan nog mer av en yvig konstnärssjäl, jag har ett behov av att få skapa, som jag gör nu- men man måste ju också anpassa sig, måste tjäna pengar, måste vara en del av samhället...(önskar i alla fall att jag haft möjlighet att träffa Dig... men tiden har sin gång), och då vill jag ju så klart att allt ska vara så verklighetstroget som möjligt.


Påskfest med lille Hugo- sicken stjärna! :) Den stora är också en stjärna, så klart. Min dotter. "Ååå, vad lika ni är!!!" sa de när vi satt bredvid varandra och det är ju bara fantastiskt roligt att höra.(Kanske tycker inte hon detsamma, men det är som det är.)    :)

Elli är lik mamma, hon. Gabriel lik pappa. Till utseendet i alla fall.

Mina barn är verkligen meningen med livet för mig.

NI ÄR MITT ALLT Gabriel & Elinor  

 
 
Ingen bild

sara

5 april 2015 05:39

glad påsk vännen <3<3<3 du är så vacker så vacker<3 vilka fina fåglar!! Gör ni inget annat på den där skolan än håller på me fåglar elr?!?! :))Kramisar höres senare <3 sara

Beatrice F Wik

5 april 2015 14:49

Tack! :)

Haha... Jo då, det gör vi... men det kan jag ju inte fotografera!!! =)

Kram

 
Ingen bild

Svenn

6 april 2015 02:23

...fin bild på dig förresten :)
tycker oxå svart/vit är oftast
dom bästa som profilbild - gärna
med lite gråton runt som du gjort

Hur gamla är dina barn då ?

Jag har 3 ( med 3 olika mammor )
ylva 27 , josefine 23 och live 17
ylva bor i California
Josefine i New York
och Live bor ?
( ja - jag har faktiskt inte översikten
om ja ska vara ärlig - för Live
fick jag med en " upptagen " kvinna - förstås =)

glad sista påsklovdag till dig oxå !

Beatrice F Wik

6 april 2015 02:59

Hej Svenn!

Å, vad härligt att få sällskap i natten... Jag kan bara inte sova, vet inte vad det beror på?

Tack! :) Ja, svartvita blir oftast bra, tycker jag med!

Jättesöt tycker jag att din dotter är.

Tre med tre olika mammor... skönt att möta fler än jag som är "proffs" på livslånga relationer!!! =)
Får skratta åt eländet, jag har flera brustna relationer bakom mig, känner mig som en katastrof ibland (det går åt skogen varje gång: va f-n gör jag för fel???) men man får väl inte ge upp!
Får aldrig sluta tro på kärleken! :-)

Hoppas du snart sover sött!

 
Ingen bild

Svenn

6 april 2015 08:47

nej - man får inte ge upp - och jag tycker
det kann vara hälsosamt att experimentera lite

jag har aldrig uppfattat det som enbart
elände - tvärtom - hellre som
ett progressivt tänkande :)

kärleken är ju ingen exakt vetenskap - och
tron på den är mera en frågån om att
anpassa sig vilkoren på särskild begäran

- men jag är ingen expert heller - och inte vill
jag va expert heller - då är dynamiken
och mystiken borta -

Den sista är alltid den enda :
för kostbarhetens och anständighetens skull =)

Beatrice F Wik

6 april 2015 16:01

Å, vilken härlig uppfattning!=)

Det är så sant... Kärleken är ingen exakt vetenskap o vem har sagt att det "rätta" är att leva i ett livslångt förhållande?
Det som är rätt för den ena är ju uppenbarligen inte rätt för den andra- så nej: härmed bestämmer vi att det INTE är ett misslyckande när en relation avslutas. Kanske är det utveckling? Självklart är det tråkigt, men behöver absolut inte vara ett elände! Rätt mannen! :)

Och så sant: Den sista är alltid den enda, klok du är!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards