Direktlänk till inlägg 6 april 2015

Mediterat

Av Beatrice F Wik - 6 april 2015 22:45


Idag har jag mediterat. Vid vattnet. Jag åkte iväg, nästan i panik, PMS-hormonerna for runt i mig så jag höll på att bli galen.

Kände att jag helt enkelt VAR TVUNGEN att få kraft.

Och kraften, för min del... finns i naturen, vid vattnet.

Jag ber Det Stora jag tror på, att ge mig styrkan jag måste ha.

Jag stod vid stranden i skymningen, såg ut över Vänern och kom efter en stund på mig själv med att gråta. Och det var berfiande.


 
 
Annie

Annie

7 april 2015 08:35

Hoppas du återfann lite kraft i naturen och vid vattnet :)
Naturen och vattnet är rogivande för mig, så förstår vad du menar.

Många kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

7 april 2015 15:56

Ja, det var mycket rogivande!
Jag går o bär på känslor som jag inte tar fram, man kör liksom bara på, o det är så himla skönt när dessa bara få ta sig ut, liksom! =)

Jag vet att du också gillar vatten, kanske är det för att du liksom jag har så många härliga barndomsminnen från sjön? Du har väl också seglat?

Kram kram kram

 
Ingen bild

Losern

7 april 2015 23:23

Det stora, den store, Gud, låter sig finnas om man söker honom med ärligt hjärta. Visst är naturen den stora kyrkan. Själv föredrar jag att bestiga berg. Ligger något djupt symboliskt i det tror jag.
Ta nu och logga in på spotify, leta rätt på Frank Ådahl, och lyssna på låten "Jag är med dig".
Trots avsaknad av såväl nedstämda gitarrer och growl får han till det riktigt bra.

Man är aldrig ensam...

Beatrice F Wik

8 april 2015 17:58

Jag ska lyssna, du!

Bestiga berg ja, så härligt. Klättra uppåt, över svårigheter, närmare himlen- visst ligger det något symboliskt i det!

Det stora, ja... Vad man än tror på så underlättar det att tro. Man är aldrig ensam som du så klokt skriver! :)

 
Annie

Annie

8 april 2015 16:00

Precis rätt ;) Spenderade dem flesta av mina barndomssomrar på segelbåt i Sthlms skärgård ;) så är nog halvt uppvuxen på båt iaf på sommar-halvåret :)
Min pappa var segelfantast och tävlade en del också. Och vi var ute flera veckor på båten ;)

Kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

8 april 2015 17:55

Härligt...
Vi var också ute flera veckor i segelbåten när jag var barn, fast på Vänern. Underbart...

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards