Alla inlägg den 8 april 2015

Av Beatrice F Wik - 8 april 2015 23:45


Fy sjutton. Jag blir galen på dessa djur ibland. Så underligt att vi samtidigt kan förstå varann- i vissa avseenden.

Andra inte. Som när en av dessa, mina rovdjursvänner, lagt en död mus under min säng.

Eller när en drog in en stor död fågel, när jag hade middagsbjudning för en vän. Jag skrek rätt ut när jag såg den där stora blodiga fågeln i köket- det slutade med att min vän fick ta ut den.

Pinsam historia, aptitligt värre... jobbigt att bli hembjuden till Bea på middag- vad som helst kan hända! =)


Idag hände det igen. Sotis ville in, jag öppnade dörren, utanför stod hon med en död mus. Jag fick ta den där jäkla musen i en skyffel... jag vägrar röra vid den! Slängde den i skogen och Sotis tittade långt efter mig med sorgsen blick.


Nog är det konstigt

att vi når varann

du och jag

-så olika varelser kan bli


När jag fostrar barn

jagar du möss

och hur du tänker

-vet du bara själv


Men det tycks som du förstår mig

när din kattblick möter min

och det känns som du vet

när jag är ledsen


Av skilda slag

men vi möts ändå

-så olka varelser kan bli


 

Dagge, Sotis, Mimmi       



Av Beatrice F Wik - 8 april 2015 22:46


Ikväll när vi skulle ut och promenera, mina två väninnor och jag bestämde jag mig för att hämta upp dem och istället för att gå här i bostadsområdet promenera längs Vänerstranden... bara för att få upp må-gott-hormonerna. Och jo- väninnorna tyckte också att det var skönt. Vi promenerade någon timme, sååå energigivande.

... Och bara det är ju underbart, att prata med männniskor man känner att man kan öppna sig för.

Intima snack.. hihi =)

Eventuellt blir det SPA på fredag, här ska frossas i allt som är gott för mitt sinne!


Jag vet inte om det här med vatten, vattnets läkande kraft är något som finns hos alla, eller som är extremt utvecklat hos mig som tillbringat många somrar i min barndom i segelbåt. Jag älskar vatten!


Och jag älskar Dolly <3...


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards