Direktlänk till inlägg 25 april 2015

Waterloo

Av Beatrice F Wik - 25 april 2015 15:19

Nu har jag fått ordning på musen. Ja, datamusen alltså =), så nu kan jag göra mer med datorn.

(Se nedanstående inlägg)


April 1974, Waterloo skrev jag ju om. Min låt, hehe :) den vann hela karusellen med!

Så klart. Abba.

70-tal: Vilka underbara kläder!


Och jag... jag ger upp nu. Följer bara mitt hjärta, kampen är över. Mitt hjärta har trots allt alla svar. Alla svar på alla mina frågor finns där. Jag är besegrad.



 
 
Ingen bild

Losern

25 april 2015 18:34

Mer gåtfullt än vanligt. Text tolkning nämnda sång från wikipedia ger följande vid handen: "Texten till "Waterloo" har kärlekstema och jämförelser görs med slaget vid Waterloo 1815. Sångens jag-person får ge sig för en romans, vilket jämförs med hur Napoleon Bonaparte fick ge sig vid Waterloo."
Då får man gratulera och önska lycka till vackra du.
Morgondagen lovar även bättre väder.

Ha en bra kväll!!!

Beatrice F Wik

25 april 2015 19:14

Tack fina Losern!
Jag har försökt styra mina känslor ett bra tag men jag kapitulerar nu. Det går inte.
Nu följer jag bara med - det får bli som det blir.

Fast valet av låt var mest för att jag alltid sett den här som "min", april-74, då föddes jag, i samma veva som den vann Eurovision.

 
Ingen bild

Losern

26 april 2015 00:44

Helt rätt. Jämför med fåglarna, de får förbannat svårt att nå sin fulla potential om de aldrig vågar kasta sig ur boet och prova vingarna. Hur ska man få veta om något blir bra om man inte ger det en chans..?

Själv tar jag nu och utmanar mig själv till det yttersta med att släcka lampa och platta, och låta den inre resan fortsätta genom ytterligare en god natts sömn. Jag befinner mig i helandets fas, så jag ser med förtröstan på framtiden. Det finns en tid för allt.

PS du bjöd tydligen på stor show i ditt närområde.Riktigt festligt, dom flesta skulle nog tiga om att man visar upp sig på det sätt du beskriver. Synd man inte var där tycker jag...

Beatrice F Wik

26 april 2015 16:20

Haha... Jag här skulle du ha stått då!!! =)

Ja, jag bjuder helt enkelt på det, vad ska man göra- kanske kan jag roa någon med ett gott skratt! =)

Den inre resan- låter otroligt spännande! Lycka till med din resa! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards