Direktlänk till inlägg 5 juli 2015

Anti-rojalist

Av Beatrice F Wik - 5 juli 2015 23:53


Jag är definitivt ingen vän av kungahuset, har aldrig varit.

Inget ont mot familjen Bernadotte, men jag anser att man bör förtjäna sin status.

Läste att prinsparet, Carl Philip med hustru Sofia, under smekmånaden- semestern efter bröllopet, bott på lyxhotell på Fiji för 45 000 kronor per natt. 315 000 kronor i veckan alltså. (Källa: Aftonbladet)


Man kan ju inte mer än äta sig mätt, anser jag.

Visst ska det nygifta paret unna sig lite lyx, men det finns väl ändå gränser?

Den svenska skolan hade inte mått illa av den summan- lyxhotell för en natt.

Det är en lärarlön och mer därtill- för en månad.


Nej usch... Det där sticker definitivt i ögonen på mig som svensk.

Pinsamt.

  

 
 
Gubbfan

Gubbfan

8 juli 2015 20:13

Det strider så mot våra idéer om att bry sig om nästan när de spenderar så mycket pengar på "slikt".
Ja du vet det där gamla: Till var och en efter behov, från var och en efter förmåga.
Lill-syrran till prinsen har ju inte heller gjort sig till vän av folket med att tillsammans med sin karl skriva sig i ett skatteparadis.
Vi behöver ju resurser t ex till den värld där du arbetar. Vi behöver få möjlighet till fler vuxna i skolan, bättre skötsel av lokalerna och utrustningen osv.
Att då se att några pysslar med sådant som sticker i ögonen är inte bra. All den positiva reklam som storasystern fixat blir liksom bortblåst.
Det enda som gör att jag är tveksam till republik är tanken att t ex Carl Bildt eller Mona Sahlin skulle kunna bli president.
Det känns inte bättre även om det nog blev billigare.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

8 juli 2015 23:31

Ja, Viktoria är väl den jag gillar bäst av dem. Hon verkar plikttrogen och ansvarstagande, liksom hennes make.

Men la Camillas före detta älskare, Carl Gustaf, är jag inte heller så förtjust i. Han borde gå i pension o lämna platsen efter sig tom. Jag hörde en intervju med honom där han berättade att han försökt lära sina barn att "inte ta i för mycket, för då blev det inte bra"
???!!! Snacka om att leva i sin egna lilla rosa värld! Vi vanliga har väl snarare fått lära oss av våra föräldrar att "när du tror att du inte orkar ett steg till- då har du bara gått halva vägen, du klarar dubbelt så mycket som du tror"
Vem kan lägga av och ge sig när jobbet blir lite "jobbigt"?
Puh... kommentarer som också sticker i mina ögon som vanlig svensk skattebetalare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards