Alla inlägg den 17 juli 2015

Av Beatrice F Wik - 17 juli 2015 21:45


Jag känner att jag vill sprida min åsikt, med.

Om det som nu skrivs om Louise Andersson Bodin, komiker från Grums.

Och det här känns ju helt fruktansvärt, själva näthatet.


Jag har försökt sätta mig in i vad som hänt; hon har sagt att "negrer är ett fantastiskt folkslag" och vidare uppfattat det som om negrer och negresser är ett folkslag, från Nigeria eller så. (källa: You Tube, hennes egen inspelning)

Ja, ni har säkert hört hela historien.

Hon ber gråtande om ursäkt att hon inte visste bättre och säger från hjärtat att hon inte är någon rasist.

Erkänner sin dumhet, och ja... det var väl kanske lite obildat. Men inte mer än obildat (just här, jag säger inte att hon är obildad i andra hänseenden)

Inte värt att hatas för- så länge hon själv står för att det hela blev fel.

Det gränsar nästan till lite häxprocess det här, tycker jag.

Och jag... Jag känner Lollo, som hon kallades, sedan skoltiden.

Jag har varit hennes lärare.

Jag skriver under på det hon själv säger om att hon inte är någon människohatare. Inte alls den typen av människa, så som jag kände henne då. Jag kan egentligen inte skriva så mycket mer här... jag kan inte prata om mina gamla elever så klart.

Men jag kände bara, så där från hjärtat ... att jag vill be alla som ägnar sig åt destruktivt strunt; hot, hat: lägg ner!!!


Den gamla slitna svenskläraren fick upp ett gammalt citat här, läs och begrunda.

Jag vet inte var det kommer ifrån, men så här ligger det till; det här är sanningen:

"För en sund och frisk själ- är godhet naturligt."


Det finns inte en enda välmående frisk människa som har för avsikt att skada någon annan människa i onödan.


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards