Alla inlägg den 24 juli 2015

Av Beatrice F Wik - 24 juli 2015 00:00


En av mina Lundellfavoriter, som han skrivit till sin dotter. Sanna Lundell, nu mera en av Sveriges mest kända bloggerskor. En kunnig och mycket klok kvinna, som jag har stor respekt för, precis som för hennes far: en av de största i mina ögon.


De har tänkt till, båda två, och kan det här med ord. Starka åsikter likväl.

Trist bara, att läsa att de gjort sig ovänner med varann. De har sagt upp bekantskapen- lite sorgligt, tycker jag.

Men inte ett dugg förvånande: "Låt ingen tämja dig, låt ingen tvinga dig, låt ingen schackra med det enda du har"


Så typiskt, hon är fostrad att stå upp och säga sin mening, stark och vacker.

Går sin egen väg... ja, det är inte lätt. Då kan det bli lite krockar- här och där.


Hoppas dock att de löser det och kan "stå bredvid varann i solen" som han sjöng.

Ulf Lundell och hans avkomma.


Min egen dotter är fortfarande bara snart 18... men lite fostrad på samma vis.

... Hoppas vi kan hålla fred genom åren =)


Och jag, som fortfarande inte haft vuxna barn, förstår kanske inte det där. "Jag finns här hos dig- vad som än kommer att hända" skriver Lundell. Förstår då inte vad som felade? För mig ska det otroligt otroligt otroligt mycket till innan jag skulle säga upp bekantskapen med mina barn. Fast det kanske är en kvinnlig grej. Jag skulle offra karlar och hela faderullan för mina ungar- så klart. För mina barn är en så enormt stor del av mitt liv, och det är så jag vill ha det.

Män kanske inte gör på samma sätt. De offrar barnen istället för kvinnorna.

Vissa i alla fall.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards