Alla inlägg den 29 juli 2015

Av Beatrice F Wik - 29 juli 2015 05:41

God Morgon Världen!

Vaknade tidigt idag. Oftast nattuggla, men jag sover dåligt i värmen. Även om inte solen lyser är det varmt här inne- och då sover jag dåligt. För övrigt kräver uppenbarligen inte hjärnan återhämtning i överflöd när man bara går och jäser på dagarna.

Vad ska den smälta i drömmarna? Det dåliga vädret, kanske?


MIn hjärna jobbar hårt för mig när jag sover. När jag besökte Auschwitz, ni vet... koncentrationslägret  i Polen för (hjälp... är det så länge sedan...) 16 år sedan var jag helt omöjlig med sömnen. Sedan vi börjat UPPLEVA, dvs fått föreläsningar och besökt själva lägren (både Auschwitz och Birkenau) blev jag enormt trött. Somnade så fort vi klev på bussen. (Vi var ett gäng lärare och elever som åkte med buss, en vecka drygt, i Polen/Tyskland) och jag hade mycket svårt att vakna på morgnarna. Jag hade ett eget rum, då jag var ensam kvinnlig lärare i mitt gäng. Och karlarna fick verkligen knacka och skrika på mig där inne, för att jag skulle vakna. Jag reagerar så, när det blir "mycket." Stänger av.  Jobbigt, jag är ju typen som kan försova mig om det blir mycket för min lilla hjärna. Å andra sidan en häftig grej: min hjärna jobbar på högvarv, förmodligen, i min sömn: drömmer, bearbetar, läker och tillrättalägger- så att jag ska orka vidare. Det är en rätt häftig manick det där, som man fått i skallen.

... Och häftigare, tycker jag... mitt i all kroppsfixering: att ha hjärnan vässad.

Det är betydligt sexigare, när man kommit upp lite i åldern som jag, än att enbart fokusera på det kroppsliga.

Tycker jag.  Och Du tycker, som vanligt, som Du själv vill. =)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards