Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av Beatrice F Wik - 22 augusti 2015 19:33


Vad som hände mig igår, var att jag tappade bort mitt körkort och fick punktering på bilen.

En dam ringde mig under kvällen och berättade att hon hittat mitt körkort. Härligt.


Det där med punkteringen hände mig vid OKQ8 när jag stressad skulle tanka bredvid en stor jäkla husbil. Jag smög mig in på en liten liten yta, men stötte emot kanten och fick punktering på bakdäcket.

Jag är inte särskilt händig. Gick in på OKQ8 och frågade om jag kunde få hjälp att byta ett däck.

Men den personalen hade gått hem för dagen. Fint med sådana mackar. :(

Så jag och min son bara står där, som två fån. Försöker pumpa däcken.

Men- så plötsligt, dyker en ängel upp. En snygg, helt okänd man kommer fram och kommenterar: "Så trist. Ska jag hjälpa dig?"

Kvickt räddade han mig- bytte ut det trasiga däcket. <3

Helt fantastiskt! All lycka, till denne underbara människa!


... Och jag tror verkligen på mänsklig godhet.

Jag tror jag blivit född på solsidan. Jag har en hel sjö med kärlek, värme och vänlighet att ösa ur- till mina medmänniskor. <3

Hos mig finns inget bittert- den typen av känslor håller tar jag avstånd ifrån.

Här finns bara pure, äkta livsglädje. En från hjärtat ingrodd drivkraft: Att bara göra gott. (Eller så gott jag förmår)

Kom gärna till mig med skitsnack om andra människor. Jag kommer att lyssna, men också ta hänsyn till vad A sagt om B: För det A säger om B, säger tyvärr ofta mer om A än B. Så ditt skitsnack kommer jag att ta med en nypa salt.

Jag skapar mig en egen uppfattning om människor, jag.


Stod bara frågande: "Var det karma som slog till nu, eller?"

Det finns så mycket gott i den här världen. Jag är typen som tror på det goda, och faktiskt mestadels har sett bara gott. Någon gång emellanåt, kommer det in "moraliska stoplskott" som inte riktigt vet hur man ska bete sig mot sina medmänniskor. Men de blir inte långvariga inom min krets, sådana typer har man ju helt enkelt inte energi till.

De kan gott stå där ute i kylan och gräva sina egna gropar- som de självklart själva kommer att falla i.

Och när de sedan tycker synd om sig själva kan man ju oja sig lite- bara för sakens skull.

Av Beatrice F Wik - 22 augusti 2015 15:28


Två tråkigheter råkade jag ut för igår, men jag tror på Godhet hos människor.

Börjar nästan fundera på det där med karma. What comes around- goes around.

Och det goa med att bete sig så gott man förmår (så gott intelligensen räcker) är ju att man helt och hållet slipper den ångest som ett dåligt samvete kommer med. Vet man att man gjort sitt bästa, behövs inget mer.

Jag har blivit lurad på pengar. Det är en tid sedan nu, jag fick aldrig någonting tillbaka, men den här personen.... Att leva med att vara en sådan typ av människa, det kommer ju att slå tillbaka förr eller senare.

Det är som med reklamen för Ramlösa. Eller snarare bristen på reklam. De använder inget utifrån: "Vi behöver ingen reklam- vi har ju vattnet".

Så är det väl med oss människor med. Vi lever, kommer ständigt att ställas inför olika situationer, där vi kan känna oss trygga och till freds med oss själva- eller inte. Och i varje enskild liten situation, kommer folk se själva, med egna ögon vem man är.

Och jag behöver ingen reklam, jag behöver inga tjusiga ägodelar för att visa upp mig. Jag har ju mig själv- och jag vet vem jag är. Det är ok att prata skit om mig med. Folk kommer att märka själva, med egna sinnen, vem jag är, förr eller senare. Det samma gäller oss alla.


Nu blev jag avbruten- får återkomma. Skulle egentligen berätta om ett borttappat körkort och ett däckbyte på en bil! =)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards