Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Beatrice F Wik - 26 augusti 2012 23:59

... innan jag släckte ;-)

Av Beatrice F Wik - 26 augusti 2012 23:36


Snart byter vi dygn. Om tjugo minuter, sisådär och jag ska alldeles strax krypa i säng.

"Siste man i säng var en liten kvinna" sa min mor om mig och min uppväxt. Ikväll kommer jag i säng före tolv och det känns bra. Hon kan ibland dra sig mot halv ett-strecket, gamla Fru Ur, innan jag sluter mina gröna, och det är inte bra. :( !!!

Jag är helt enkelt nattuggla.


Avslutar dagen med att kolla siffran för min blogg: 45 personer har varit här och läst idag.

Antalet unika besökare registreras, så det märks alltså inte om någon läser min blogg 10 ggr per dag, om man inte byter dator. Jag vet heller inte vem Du är, så jag pysslar med sk "masskommunikation" dvs jag framför ett budskap till en okänd skara. Antar dock att det är mina kamrater som läser... vore mycket lustigt om det fanns någon helt okänd människa som  bara letade upp Bea Wiiks blogg... hahaha!!! - vem skulle komma på det!!!???


Tack för att Du besökt mig, vem Du än är; thank you, merci, danke.

Natti! :)

Av Beatrice F Wik - 26 augusti 2012 23:12















Vi är blommor



Driv oss varsamt.

Vi är jordens hopp.
Låt oss växa vilda

och få gå i knopp.
Vi är blommor,

bryt oss inte.

Gränslös är vår glöd.


Låt oss växa fria

utan våld och död.
Ge oss mod att våga glädjas,

glädjas tusenfallt.
Lita på oss

ge oss värme

för där ute är så kallt.
Vi är barn och vi är många,

vi är jordens salt.
Lyssna till oss

vi är starka

vi kan allt, ja vi kan allt!

 

 


av: Barbro Lindgren































Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards