Alla inlägg under oktober 2009

Av Beatrice F Wik - 31 oktober 2009 20:08

Mitt hjärta slår för alla på jorden!
Hjärtat symboliserar din sympati för alla som drabbats av världens onska. Ont kan ej med ont förgöras. Endast kärleken övervinner onskan. Låna hjärtat & lägg på din sida & länka den tillbax till min sida & för budskapet vidare!

 

(Citat "Tina",

Livet är här och nu)

 

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com/

Av Beatrice F Wik - 31 oktober 2009 19:26


Hittade en liten tub med kräm i badrumsskåpet, "Anti-age for men" står det på den. Mannen sa sig ha fått den i samband med att han köpt deodoranter (Om han nu skulle ha köpt sig en antirynkkräm, vilket jag inte tror, skulle han inte erkänna det...;)


I vilket fall som helst undrar jag: Vad skiljer maskulina rynkor från feminina?

 

Av vilken anledning säljer man speciella antirynkrämer till män och andra till kvinnor?


Jag undrar om det är någonting annat än den blå-grå färgen på förpackningen som gör att denna kräm passar sig bäst för manlig hy?

Av Beatrice F Wik - 31 oktober 2009 18:38


Å, vad kul det är att träffa gamla vänner!


Under många år jobbade jag och min väninna tillsammans. Vi gjorde resor ihop, promenerade, roade oss och jag vet inte allt. Hon är lite som en syster för mig, vi känner varandra himla väl, jag & denna goa väninna. Sedan bytte hon jobb och när vi nu inte jobbar ihop och var och en har häcken full av familjeliv, blir det inte att vi ses så ofta.


Men idag kom hon hit. En nybliven snygg brunett! Jättetrevligt verkligen, att träffas.


Kyrkan får vi ta imorgon med gravljusen. De kommer att brinna fint också då. Mannen är sjuk. Hoppas jag  & barnen får klara oss den här gången. Tycker att jag varit sjuk så det räcker den här hösten.
(Kom åt någon knapp så texten blev så här konstig!!!???)
Nu väntar taco-mys. Hoppas du får en trevlig lördagkväll, vad du nu kommer att hitta på i kalla Halloweenmörkret.

Av Beatrice F Wik - 31 oktober 2009 02:38


Vaknade av att min son skrek. Växtvärk i benet. Minns exakt hur det kändes och vet vad man ska göra åt det... Lite Alvedon, skrubbande på baksidan av knäet och värme. Det känns bättre när benet är varmt. Dubbla filtar över benen och en kudde under. Tror han har somnat...

 

Nu har dock Mor vaknat till. Lite terapi med lilla bloggen kan väl aldrig skada, då. Jag sover ju som en liten kratta.

 

 Svart är det ute. Katterna är aktiva, svarar direkt på rörelse mitt i natten. Smulan vill ha mat, jättenöjd med den fart det blev på Matmor nu. Ska ge henne lite och återgå till drömmarnas land.

 

Hoppas du sover sött. Det gör snart jag med.

Av Beatrice F Wik - 30 oktober 2009 22:34


Jag rodnar, kan jag säga!!!

Hjälp, vad pinsamt!

 

Hittade ett konstigt "djur" som jag publicerade på bloggen. Bloggvännen Ingrid höll förmodligen på att dööö av skratt. Tack för din kommentar!

 

Det var inte alls min mening att publicera snuskbilder... Jag trodde det var ett djur, på riktigt.

Hjälp!!!

Av Beatrice F Wik - 30 oktober 2009 22:03


Helt plötsligt har jag fått plocka fram mina gamla glasögon. Satt med en rad inlämningsarbeten och jobbade och insåg att jag kisade när jag läste. Jag hade läsglasögon under studenttiden. Sedan har jag inte behövt dem så rysligt mycket. Kollade synen för ca fyra år sedan. "Gränsfall" sa optikern. " Jag gissar att det rör sig om ett till två år, sedan kommer du att behöva glasögon. Ett, två år gick. Och jag tror att det gick två till. Åtminstone ett. En ny trevlig utgift att vänta framöver då...


MMS-bloggning   MMS-bloggning  

 

Tror förresten det är nu det är dags... inte förra helgen som jag tidigare trodde. Enligt de uppgifter jag fått, så är det imorgon du ska passa dig för hemska häxor, spöken och döskallar. Happy halloween!


Själv kommer jag ta en tur till kyrkan och tända ett var sitt ljus för bortgångna släktingar.

Av Beatrice F Wik - 30 oktober 2009 17:33


Fortsätter på gårdagens tema "Ett gott skratt förlänger livet":    


                                   


Intressant tryne..




               


Varför gör man så här?




        

Was ist das?

Någon som vet?

Har aldrig tidigare sett något dylikt djur.               




             

       


Av Beatrice F Wik - 30 oktober 2009 15:38


Jag har inte varit ett dugg orolig för influensavaccinet. Förrän idag. Det bara slog mig när jag pratade med en tjej på Statoil om det här. Så himla otäcka biverkningar. Andnöd ex.vis


Man kanske inte ska ta det? Vad tycker du?

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards