Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Beatrice F Wik - 27 oktober 2009 18:18


Cykeltur idag igen, men nu börjar det bli lite kallt. Är så fruktansvärt sugen på potatismos (En smitta, Viveca?) så jag ska ställa mig och göra det nu.


Bra, Miracle, att du håller ett öga på mig med träningen! ;) Körde ett pass igår kväll och det var sååå skönt faktiskt. Det gäller bara, som sagt att få ändan ur vagnen. En härlig endorfinkick!


Tack för kommentarerna kring mina stressdrömmar. Det där med egentid är så viktigt. För mig är det enormt viktigt, men jag tycker att det är fruktansvärt svårt att få till. Har man ett socialt jobb, där man ger av sin person hela tiden, och dessutom familj, goda grannar, vänner och släktingar omkring sig som ska få sitt, då kan man ibland bara längta efter den gudomliga ensamheten. Nu säger jag inte att jag inte trivs med något av allt det där jag har runt mig, men det är så viktigt att bara få andas. Samla kraft... Pyssla och dona i sim egen takt, utan tidspress. Hinna ifatt sig själv.


Ikväll ska jag sätta mig och jobba. Har några arbeten kvar, bakom mig, som ska rättas. Skönt att få dem ur världen, höll jag på att säga, men det vill jag ju inte, vill ha dem kvar. Dock färdigrättade. Får se om jag återkommer senare ikväll.

Av Beatrice F Wik - 27 oktober 2009 09:01


Hur är man funtad om man lyckas bli stressad under ett novemberlov?

Drömde imorse innan jag vaknade en jäktad dröm om att söndagen var här, lovet slut och jag hade inte hunnit med allt jag tänkt. En annan dröm, liksom i samband med denna, gick också ut på jäkt. Drömde att jag var på en teaterföreställning i Grums, där jag jobbar. Kom för sent till föreställningen eftersom jag hade en massa annat som skulle göras, och jag minns att jag tyckte att det var så obehagligt att komma för sent, eftersom jag kom in och störde ett hudratal personer som satt och tittade på föreställningen. Min arbetsdag i Grums skulle sedan sluta 17.15 och jag skulle befinna mig på ett möte i Domkyrkan (vart jag nu fick det här ifrån...) i Karlstad 17.30 Bilresan tar 30 min. Alltså en omöjlig ekvation att få ihop!!!


Kan tänka mig att drömmen symboliserar mitt jäkt hem till sonen på eftermiddagarna. Tycker att det här känns jättrtrist och stressigt. Han kommer hem från skolan vid tvåtiden och börjar ringa mig på mobilen, frågar när jag kommer... Jag har ju min arbetsdag, trots att jag vet att han så gärna skulle vilja ha mamma hemma på eftermiddagarna. Omöjlig ekvation som sagt.


Det är svårt att räcka till överallt.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards