Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Beatrice F Wik - 28 oktober 2009 23:12


Nu känns det lite bättre med stressen och irritationen. När jag är på dåligt humör finns det alltid en rolig grej som jag kan pigga upp mig med: En ny hårfärg;) Detta kan förvandla även en menshäxa av den allra värsta sorten.


Åkte iväg och köpte mig två förpackningar (Jag har tjockt hår, så för mig räcker det inte med en...) för dyra pengar. Kastanj. Någon nyans ljusare än min nuvarande nästan svarta med en svag ton mot rött. Lite varmt. Tar bort det här novemberbleka.


Hela proceduren tog mig en dryg timme. Och vad händer?

Ingenting.

Inte minsta ton mot varmt rött, inte ett dugg ljusare. Dock blev håret glansigt och fräscht, men ändå!!!


Ja ja. Jag lyckades i alla fall bli på ganska gott humör under tiden. Jag älskar att hålla på med hår. Skulle kunna tänka mig att jobba som frissa. Klipper båda mina barn, det har jag gjort sedan de var små, men jag är inte i klass med Viveca, som klipper sig själv, med värsta snyggaste resultatet! Helt otroligt. Sin egen nacke. Det är ju nästan övermänskligt.


Sov gott i natt.




Av Beatrice F Wik - 28 oktober 2009 19:09


Fick idag svaret på varför jag under de sista dagarna varit så retlig. Menshäxa kallas det med andra ord. Igår slängde jag mer eller mindre på luren i örat på en stackars person som jag tyckte sa fel sak. (Ringde dock upp senare och förklarade mig...)


Irriterade mig under gårdagen på i princip hela världen, med övervikt åt det maskulina släktet. I princip var det i min värld bara jag själv som gjorde rätt saker :)


Idag skojbråkade min dotter med mig. Jag tyckte det var lagom roligt, för jag ville bara in i bilen; det var svinkallt och hon skämtade genom att hålla mig undan. Istället för att vuxet säga till henne att sluta (pedagog som jag faktiskt är) svarade jag henne med samma mynt. Jag knuffade till henne, som är mindre, vilket innebar att hon lätt kom ur vägen, och jag in i bilen, men naturligtvis blev hon ledsen. Det måste ha känts kränkande för henne.


Usch, vad dåligt. Fick sedan förklara gång på gång att det var fel att göra så, jag borde ha sagt till henne istället, jag vet, men irritationen kom över mig blixtsnabbt och fick mig att reagera ogenomtänkt, vilket inte är okej. Men alla gör fel ibland. Hon har dock gett mig en chans att reparera:)


Härliga ungar, sura menshäxor!!!

Av Beatrice F Wik - 28 oktober 2009 11:25


Era tänkvärda kommentarer om jäkt har tyvärr hjälpt föga. (Åtmistone inte på ett dygn...)

Drömde en ny sressdröm i natt, som gick ut på samma sak som gårdagens: Tidspress. Ekvationer som var omöjliga att lösa.


 Skulle ha ett kalas för släkt och vänner, av någon underlig anledning hemma hos en vän som i drömmen flyttat till Säffle. (Det var du, Leif;) Kalaset skulle börja kl. 19.00 och ett par timmar innan, när jag skulle påbörja förberedelserna inträffade allt möjligt samtidigt. Plötsligt slog det mig att en av mina katter var kvar i en sommarstuga flera mil bort, och henne var jag tvungen att åka och hämta. Dessutom ringde de från ett godislager i Karlstad och sa att "Du måste komma och hämta godiset som din dotter ska ha på sin klassfest. Nu med en gång. Du glömde det härom dagen." När jag kom ut hittade jag först inte min bil. Jag hittade inte heller i Säffle och körde bara omkring i cirklar. Vaknade med samma stresskänsla som igår.


Jag vet att det är mitt undermedvetna som nu ber mig att slå ner på takten. Måste lyssna. Men hur?

Av Beatrice F Wik - 28 oktober 2009 01:01


Är inte alls färdig med allt arbete jag bör bli klar med innan novemberlovet är slut, men jag har kommit en bit på vägen. Har suttit och läst en rad inlämningsarbeten om Romarriket; den romerska armén, Kleopatra... ja, och en massa annat som med all sannolikhet innebär höjden av vettigt vetande för mina bloggkamrater, så... jag säger inget mer om det.


Min son gick i sömnen under tiden som jag satt uppe och läste inlämningsarbeten. Han ställde sig i köket och kissade i soptunnan. Jo. Lagom roligt. Helt väck när jag försökte förklara för honom att han borde gått till toaletten. Så nu har man skurat köket också, mitt i natten.

Grabben gick sedan lugnt till sängs igen, med frånvarande blick, dock med öppna ögon.


Nej, nu är det väl bäst att man "går och knyter sig."


Sov gott, mina goa bloggvänner!

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards