Alla inlägg under juli 2010

Av Beatrice F Wik - 31 juli 2010 03:25

...alldeles underbar om dn inte började kl 3 på natten!!!

I förrgår fick jag så ont i magen så jag gick till sängs kl 21.00 Mycket präktigt gjort av en nattsudderska som Bea. Fram till dess att jag klarvaken öppnade mina mörkt blågröna när klockan slog ett och kände mig utsövd...


Nåväl; Också igår kväll var jag sliten framåt kvällskvisten och stängde samma blågröna vid 22-tiden. Också ganska präktigt för en sommarfirande lärare! Mindre kul känns det nu, när jag återigen vaknat till liv och min kropp tror att det är morgon, fast klockan är halv fyra och hela världen sover några timmar till...


Då är jag glad att jag har lilla Bloggen, som troget finns där, vilken när det är må bli...


Har egentligen inte så mycket att säga,,, Vill mest önska alla mina fina vänner och läsare en bra dag; den dag som vaknar snart! Allt gott till ER!  


Ha en underbar, lagom skön, njutbar lördag!

 

Många kramar från den extremt morgonpigga ;)

Av Beatrice F Wik - 30 juli 2010 02:09


För det första gick jag till sängs -och somnade kl 21.00 ikväll!!! Mycket duktigt, Bea! ;) Hade nämligen ont i huvud och mage, så jag somnade kvickt. Strax efter ett vaknade jag; pigg som en lärka. (Är inte van att lägga mig så tidigt, så min kropp tror att det är morgon nu!!! ;)

 Min dotter kom ner en sväng och klagade öner "ont i magen" hon med, så det kan ha varit något vi käkat. Hon fick yoghurt och en macka, och sover nu åter sött...

Inte mamma, då, som istället sysselsätter sig med att träna på den "nya" bloggplatsen och lägger ut You-Tube-klipp. Här kommer en riktig goding (nedan;/

Å va sjutton ska jag envisas med att lägga in två med mellanrum emellan!!!??? Någon som vet?


Go Natt!

Av Beatrice F Wik - 30 juli 2010 02:07

&hl=sv_SE&fs=1&">&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">

Av Beatrice F Wik - 29 juli 2010 00:07


Som vanligt har jag roat mig med ett quiz på Facebook; Hur ond är du? Svaret blev, föga förvånande: "Du är skitsnäll, du är en ängel." 


  Jag är allmänt känd för att vara snäll, med risk att bli utnyttjad. Och snälla, det är väl för tusan kossorna i hagen med. Det känns nästan lite trist, hur tråkig måste en sådan kvinna vara, liksom?


Förvisso har jag med åren lärt mig att bita ifrån, och se igenom konstigheter, men jag må erkänna att jag har gått på en del smällar med mina naiva, blå ögon. Världen ser inte riktigt ut som jag hade tänkt mig från början. Och varenda smocka har varit fruktansvärd, men så är det ju. Uppenbarligen består inte världen av en massa goda människor, som alla vill varandra väl, det finns hemskt mycket skit, ondska, rent ut sagt, i den med.


Trots att jag kanske är snäll "som kossorna i hagen" må jag ändå säga att jag är glad för det. Jag har förmodligen blivit älskad som barn, eller jag vet att jag blivit det, jag levde ett gott och omhuldat liv, fick aldrig som ung möta vare sig ondska eller misär, och nu har jag mycket att ge tillbaka.


En av de finaste kommentarer jag någonsin fått, fick jag .av en f d kollega, på tal om ämnet. "Det känns när du kommer in i lärarrummet" sa han. "Här kommer det goda."

 

Må jag bara få tacka och buga (för att jag inte tillhör den "hårda och känslokalla skaran", trots att jag naturligtvis känner sympati för dem som verkligen haft det tufft i livet, och inser att det finns en orsak till allt. Hur svårt måste det vara att ge om man själv aldrig har fått?) för det fina jag har fått i min uppväxt :)

 

Jaa. Livet är då inte enkelt...


Jag visade nog aldrig hur enormt mycket jag uppskattade det han sagt, utan sa nog bara artigt "tack." Men om jag får representera det goda är jag omåttligt stolt. Sedan får jag väl vara en smula blåögd och korkad. Jag lär mig, jag med... Men jag kommer fortsätta att tro på det varma, det vänliga och kärleksfulla. Folk är inte dumma. De rensar ganska snabbt bort agnarna från vetet...


Sov sött, alla ;)



Av Beatrice F Wik - 26 juli 2010 23:45

...sägs det, och det får man väl tro på!


Jag är ju råborta med teknik, men jag tänkte att jag skulle testa mig fram lite; man måste ju försöka. Må det ta två hundra år innan jag fattar hur man ska göra, men jag är envis, så till slut fixar jag det. Fast det kan bli lite konstigt på vägen...


Min dotter visade mig för något är sedan hur man sparar You Tube-klipp på bloggen. Jamen, det var ju enkelt bara man visste hur man skulle göra. ;)

Men så plötsligt; till allt förtret för mig, ändrade Bloggagratis där jag bloggade, namn till Bloggplatsen och med detta kom en hel massa ändringar, vilket innebar att jag var tvungen att lära in allt från början igen. Sabla skit!!! =)


Men jag har lärt mig. Långsamt går det, men det går. Jag skruvar på bilder och allt möjligt. Tänkte idag att jag skulle prova att lägga ut ett You Tube- klipp på bloggen, bara för att se om jag kunde. Och ja, det gick ju till slut, fast jag förstod mig inte på att skriva till klippet. ;)


Jag valde Lady Gaga bara för att jag är så impad av dansarna. Höll själv, under många år på med dans, så det roar mig att bara sitta och titta på dem, på samma sätt som det säkert roar fotbollsspelare att se en bra match.


Sedan är det här klippet roligt, tycker jag!!! ;) Vad sjutton gör hon, tänder hon eld på älskaren i slutet, eller?! Eller brinner han upp av sig själv?


Don´t try this at home, får man väl kanske säga!!! =) Och se det med en smula humor... Men njut av dansen!


Inlägget nedan syftar jag på, eftersom jag nu inte lyckades sammanföra texten med klippet. :/


God Natt!

Av Beatrice F Wik - 26 juli 2010 23:38

&hl=sv_SE&fs=1&">&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">

Av Beatrice F Wik - 26 juli 2010 15:24


Blev lite full i skratt när jag läste Gull-Britts kommentar "Håll hårt i alla pengarna" i samband med vår Stockhomsresa. När jag skrev inlägget lät det kanske som jag var värsta miljonären. Då vill jag bara påminna om att jag är lärare, sedan kan du själv räkna ut hur många miljoner jag har i tjocka plånboken. ;)

Något kan man ju kanske unna sig att shoppa, dock...


Hittade förresten ett härligt inlägg hos en av mina Fb-vänner: "I have a lot of enemies, but who cares? It's interesting to see I affect peoples minds that much."

 

Vad trist det vore om man vore omtyckt av alla. Förmodligen en människa, lika intressant som en av kossorna i hagen... =)


Lyckligtvis jag hemskt många fina vänner också. ;)

Ha en fortsatt bra måndag, alla Sötisar!!!

Av Beatrice F Wik - 25 juli 2010 19:37


Nu har vi köpt Stockholmsbiljetterna. Så snart kommer bönnera från Värmland till Stora staden. Längtar efter att stryka omkring i de gamla gränderna i Gamla stan och bara insupa atmosfären. Sitta på en uteservering och bara njuta av allt det vackra omkring... Jag älskar Gamla stan, det känns som att förflytta sig tillbaka flera sekel. Där har självaste Bellman vandrat omkring, eller rumlat, han var väl en smula alkoholiserad, om jag inte missuppfattat hela situationen?!


Och så ska vi shoppa. Ååå, ett helt annat utbud än Bergviks köpcenter; Samma, samma, samma. Och kjolen man köpte på Lindex sitter på halva Karlstads kvinnliga del av befolkningen... :/  Samma med IKEA. Jag gillar IKEA, det känns så härligt att handla där för det är så billigt och bara för en liten penning kan man komma hem med hur mycket som helst. Jättefina saker, samma med Lindex, där handlar jag mycket. Men ibland känner man för något mera originellt och då är Stockholm ett mycket bra alternativ, tycker jag. Säg vad som inte finns där... Förvisso kan jag ju inte dra hem en stor möbel på tåget, så det lär väl bli kläder och smycken.


Både Elli och jag har en lång inköpslista. Brukar köpa något smycke när jag är i Stockholm, det får nog bli lite fina örhängen i år. Jag har en passion för örhängen, har jag inte örhängen känns det som något fattas. Idéer man får, liksom..

Men stora, långa halsband som hänger ner är det värsta jag vet. Fint på andra, men jag känner mig som en julgran om jag hänger på mig sådana. Eller en kärring. Fast det är jag ju förvisso, men man behöver ju inte skylta med det!!! =)


På min förra arbetsplats gjorde vi varje vår resor tillsammans. (Några av kollegorna). Vi har varit i Krakow, Berlin, Bratislava, Budapest, Rom mm. Varje gång har den manliga delen av sällskapet halvt avlidit över min shoppingmani. Va sjutton ska du med så många väskor till?  Höjden var när vi var i Bratislava, herrarna softade med en öl i solen och jag och mina två väninnor höll på att springa benen av oss i jakt på snygga smycken. Priserna där var ju ofattbara; örhängen för 15 svenska kr ex vis, som här kostar 10 gånger så mycket. Och manikyr brukar jag göra, det är ju superbilligt i vissa länder jämfört med i Sverige. I Tunisien, förra sommaren gick jag ner i skönhetssalongen varenda förmiddag. Det kostade i princip ingenting, bara dricksen man gav var ju en veckolön för dem. Och jag kände mig ompysslad som en drottning! :)


Sov sött, alla vackra människor! ;)

 

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards