Alla inlägg under september 2012

Av Beatrice F Wik - 30 september 2012 20:55


Helgen går mot sitt slut.

Ticktickticktick... Snabbt så in i bomben går det!

Ungefär hälften av det jag tänkt göra har jag hunnit med.

Har suttit en del med min klass historieprov, men de är inte riktigt färdigrättade. :(

 Idag, just idag, är Håkans dag- ett halvt sekel på denna jord. Fanfar!!! -)

Och vet Ni vad:

När jag kysser havet...

är jag uppfylld av det märkliga

i att finnas till

och allt jag vill

är att leva, låta leva

livet ut

 

Sov Gott!!!

 

Av Beatrice F Wik - 29 september 2012 19:13

 

Av Beatrice F Wik - 29 september 2012 19:12


Guld!!!

Det här är la dolce vita i Österrike för mig!!! :-)


Av Beatrice F Wik - 29 september 2012 14:53


Alldeles alldeles vanlig lördag. Inget Oslo.

En tur på stan. Gillar inte att gå på stan på lördagar- usch och fy- mycket folk överallt; längtar ut i skogen.

In och ut i affärer, Gabbe hittade en del, jag är inte alls på shoppinghumör, vi käkade lunch och hämtade nya orinteringskartor. Blir en tur imorgon, antar jag.



Det händer inget särskilt- jag har det ganska bra.

Det regnar här i Karlstad idag.

 

;-)

 

 


Ha en fin lördag!!! 

Av Beatrice F Wik - 28 september 2012 21:37


... Älsklingen Gabbe och jag.

Freeedag!!!

Tacos, film och stearinljus.

Elli är hos en kille. 

Vi har varit hos pappsen och gartulerat, så mysigt att ses igen och bara prata lite.

Man får vara tacksam så länge man har sina föräldrar i livet <3


Synd bara, att vi inte kom till Oslo imorgon!!!

Maximal otur har drabbat oss... ända sedan augusti har vi planerat en resa till Tusenfryd; Anders, jag och alla barnen just den här helgen, men just den här veckan har Anders båda bilar pajat- det är verkligen sant; man kanske skulle kunna tro att han lusras- men jag har sett själv. Och tyvärr kan jag inte proppa in hela detta gäng i min volvo, så det får vara. Åtminstone denna helg. Men det går mot höst, och snart är det väl för sent... :(


Nu ska vi se på film.

 

Sov sött !!!

 

 

Av Beatrice F Wik - 28 september 2012 21:33

 

Av Beatrice F Wik - 23 september 2012 23:46


Helt plötsligt, go vänner, som från ingenstans, fick jag plötsligt en smocka av livet självt. Idag.

Helt plötsligt fick jag ett slag, det riktigt sjöng om det- jag for till marken... kippade efter luft.

Fy f-n, vad det där gjorde ont!!! Hade inte räknat med det.


Mitt i röran, fick jag upp ett gammal citat (jag är svensklärare och lever på citat :)

(Rör också Gud- jag som varit inne på det temat):


"Gud ger sina hårdaste slag till sina starkaste soldater"

 

=)

 

Så jag knagglade mig upp och började stappla vidare.

Man måste ju i alla fall försöka!!! :-)


Sov sött, Världen!!!

:)

Av Beatrice F Wik - 23 september 2012 08:30

 

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards