Alla inlägg under september 2012

Av Beatrice F Wik - 2 september 2012 00:15


Apropå godingarna och fotot nedan måste jag berätta en lite rolig historia. 


Min väninna Sayran fick (hon ville köpa) den vita honan Atena, men det visade sig, när hon haft katten någon vecka, att den tyvärr var döv. 40 % av alla vita/blåögda katter är tydligen det, och jag trodde jag hade kollat upp henne. Hon kom alltid när jag skramlade med torrfodret och sprang när jag dammsög. Kruxet var bara, att jag inte tänkt på att när katterna är små, gör alla allt samtidigt. I alla fall gjorde mina det. När en gick på kattlådan, gick alla fyra på kattlådan. Osv. Så Atena fäljde helt enkelt bara strömmen, och lyckades dölja sitt handikapp för mig. Men nu vet jag ju, till nästa kull.


Det lustiga kommer nu:

Jag berättade för mina vänner att Sayran fått katten av mig, men inte kunnat behålla den, då hon efter någon vecka märkt att den var döv.


Flera av vännerna tystnade. Till slut sa någon: "Var katten död?"

Flera i sällskapet hade hört fel, tyckt att jag sagt dö´ istället för döv.


Inte underligt att de blev storögda; De måste ha hunnit tänkt en hel del de där sekunderna, innan missförståndet uppdagades:


"Jag gav katten till Sayran, men efter en vecka upptäckte hon att den var dö..." =)


Korkskallar till brudar, liksom:

"Vad är det för fel på katten- den bara ligger där???!!! HALLÅ katten!!!

Ååå, nu har vi svaret svaret: Den måste va´dö'!!!"

 

Ja, vi fick oss ett gott skratt, och katten lever!!!

Sov Gott!

Av Beatrice F Wik - 1 september 2012 21:18

... katter <3


   


Akilles, Atena, Lennart o Mimmi.

 

Akilles (vit) bor numera hos min väninna Sayrans släkting; han växer och frodas. Behandlas enligt uppgift med stor respekt och nästan som en son i familjen. :)

Hoppas vi får komma och hälsa på honom någon gång?

Atena (vit) visade sig vara hörselskadad, men fick ett fint hem i alla fall. Hon blev innekatt hos en trevlig familj i en lägenhet i innerstaden.

Lennart (rödvit) var den ende som blev långhårig. Mullig charmör som köptes av en familj som tycktes avguda honom.

Mimmi (gråtigrerad) behöll vi. Den keligaste katt vi någonsin haft. :)


Mamma Tessan verkar ha nya godingar på gång.

Hennes enda intresse i livet tycks vara att roa sig med kattkarlar!!! ;-)


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards