Alla inlägg under oktober 2012

Av Beatrice F Wik - 29 oktober 2012 20:33

 
Av Beatrice F Wik - 27 oktober 2012 15:34

 
Av Beatrice F Wik - 25 oktober 2012 22:17


Imorgon ska jag på tjejfest. Ska bli kuuul! :-)

Laddar lite med tjejmusik ;)

Den här videon har väl ett par år på nacken, men är ganska rolig!!! Inspelad i min hemort, Karlstad, dessutom, på Klarälven. Fast jag känner inte till tjejerna som gjort den.


Jag funderade ett tag på om jag skulle våga lägga ut den. Jag är ju lärare och allt...Men... vad sjutton: Sex är en del av livet, och det här är ingen hårdporr, direkt. Jag tycker den är rolig!!! :-)


Lyssna- du som inte är för pryd.

För dig som är det, är det censur.


Av Beatrice F Wik - 25 oktober 2012 20:22

"Då, när det är värst och inget hjälper,
Brister som i jubel trädets knoppar.
Då, när ingen rädsla längre håller,
faller i ett glitter kvistens droppar
glömmer att de skrämdes av det nya
glömmer att de ängslades för färden  -
känner en sekund sin största trygghet,
vilar i den tillit

                            som skapar världen."

-Karin Boye

;-)


Av Beatrice F Wik - 24 oktober 2012 22:59


 Jag vill önska Dig en god natts sömn... yyyy... vissa kyliga kvällar är det bara sååå skönt att gosa ner sig i en varm säng!!! Hahaha... God natt från sängkammaren! ;) xoxoxoxoxox

Av Beatrice F Wik - 21 oktober 2012 07:30

Jag frågade min gode vän Lars Burken om jag fick sno ett citat från honom. Han hann inte svara. Jag snodde det ändå! :) Hoppas det är ok, Lars?!


"Försök aldrig vinna tillbaka en person som valt att förlora Dig!"


Det är ett citat till alla oss som är för fina för folk som behandlar oss illa.

Men det kan ju också påminna oss om att vi ska vara rädda om alla fina människor vi har omkring oss.

Tänka oss för, hur vi beter oss.

Inte ta varandra för givet.


Citatet fick mig att minnas en gammal Ugglalåt...


Av Beatrice F Wik - 20 oktober 2012 23:40


 Hoppas du haft, eller kanske fortfarande har, en fin lördagkväll ! :)


Jag har haft besök, och så trevligt, såå.

Redan novemberlov, nästnästa vecka, vilket innebär tjejmys med några goa Grumsbrudar nästa helg; ser vi fram emot!!! :-) Jag ser fram emot att få SKRATTA!!!

Sitter och lyssnar lite på musik en stund, ska sussa snart... Vad vore livet utan musik?


Lite mer Dolly, jag älskar Dolly... Man kan väl luras lite av hennes utseende,  tro att det är en bombad korkskalle, men lyssnar man på hennes texter hör man att hon är rätt vass, faktiskt. Och hon har självdistans. "Du anar inte hur dyrt det är att se så här billig ut" =)


Nedan berättar hon en historia ur sitt eget liv. Hon hade en kärv barndom.

Hon berättar hur de var fattiga på pengar, men hon var ändå rik: Hon hade något som betydde mer för henne, se'n fick de andra barnen skratta bäst de ville åt hennes hemmasydda kappa- HON VAR STOLT ÄNDÅ!!!

"One is only poor, only if you choose to be"

Lyssna på texten, den är sååå bra!!!




Av Beatrice F Wik - 20 oktober 2012 23:33


Citat i lördagskvällen:

"Hon skrev inte puss, hon skrev pass."

????

Varför?

- Vi spelade ett spel.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards