Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Beatrice F Wik - 20 oktober 2012 23:40


 Hoppas du haft, eller kanske fortfarande har, en fin lördagkväll ! :)


Jag har haft besök, och så trevligt, såå.

Redan novemberlov, nästnästa vecka, vilket innebär tjejmys med några goa Grumsbrudar nästa helg; ser vi fram emot!!! :-) Jag ser fram emot att få SKRATTA!!!

Sitter och lyssnar lite på musik en stund, ska sussa snart... Vad vore livet utan musik?


Lite mer Dolly, jag älskar Dolly... Man kan väl luras lite av hennes utseende,  tro att det är en bombad korkskalle, men lyssnar man på hennes texter hör man att hon är rätt vass, faktiskt. Och hon har självdistans. "Du anar inte hur dyrt det är att se så här billig ut" =)


Nedan berättar hon en historia ur sitt eget liv. Hon hade en kärv barndom.

Hon berättar hur de var fattiga på pengar, men hon var ändå rik: Hon hade något som betydde mer för henne, se'n fick de andra barnen skratta bäst de ville åt hennes hemmasydda kappa- HON VAR STOLT ÄNDÅ!!!

"One is only poor, only if you choose to be"

Lyssna på texten, den är sååå bra!!!




Av Beatrice F Wik - 20 oktober 2012 23:33


Citat i lördagskvällen:

"Hon skrev inte puss, hon skrev pass."

????

Varför?

- Vi spelade ett spel.

Av Beatrice F Wik - 20 oktober 2012 07:00



Dolly Parton:
 "The way I deal with the joy and the sadness of life is to write about it."
 
 

Av Beatrice F Wik - 20 oktober 2012 00:30

Min favorit: Uffe ;)

(Honom har jag träffat... hahaha =)... det är sant. På en uteservering för en herrans massa år sedan stod jag öga mot öga med denna legend efter en konsert- som jag just hade besökt. Jag höll på att smälla av!!! Jag pratade med honom och han kallade mig "sweetheart" . Det känns helt overkliget. Lyckligtvis var min exman med "som vittne"... Hade han inte varit det hade jag nog trott att jag bara fantiserat ihop det hela, det är ju helt enkelt för bra för att vara sant, liksom!!! :))


"Med en flicka i knät och ett glas i din hand
Bland skvaller och sånger och kyssar och smek
Var det värme och glädje i ditt längtande land
Ditt handslag var fast
Din blick vilsen och blek
Stan är så vacker men också tyst och fjär
Du lärde dig nog aldrig att leva här
Med en flicka i knät och ett glas i din hand
Slapp du se nõr din svartklädde tjänare kom

Vanilj och kanel och en rosenkrans
Ska du ha när du nu sagt farväl och adjö
Du begärde allt
Du brann hett och fort
Jag hoppas din ande hittar till Paradisets ö
Det finns ingen sorg eller smärta kvar
Bara en tanke då och då på flydda dar
Vanilj och kanel och en nyponroskrans
Och rymden som fylls av kvinnornas sång

Du var alltid fullast på krogarna
Du skolka från livet natt efter natt
Du vakna upp och längta ut till skogarna
Och ditt drömda hus där
Och din abessinierkatt
Med pengar på fickan var du oslagbar
Du dansa tills du föll omkull
Tills inget fanns kvar
Du var alltid fullast på krogarna
Och aldrig så ensam som när morgonen kom"











Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards