Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Beatrice F Wik - 14 oktober 2012 22:21


Som sista människa i världen har jag nu köpt min första iPhone.

Folk har mer eller mindre skrattat ihjäl sig åt min gamla mobil, men jag hade bestämt mig för att köra slut den. Så länge den funkade tänkte jag inte byta. Det blev liksom en principsak, som jag inte tänkte bryta; jag kan va hemskt stönig ibland, när jag får mina idéer. Men nuuu- äntligen, får jag väl säga, har den gjort sitt!!

Nu har den slutat att ringa, istället har jag fått ett sms om att "den eller den" har sökt nå dig och då får man väl lov att säga att den är tämligen oanvändbar. Jag ska köra slut kontantkortet bara, sedan har jag nytt nr, skriver inte ut det här utan jag kommer att skicka ut det nya till alla er jag har i min kontaktbok... bara så ni vet.


Vad skojig den var, den här iPhonen! Ny leksak, verkligen ;-)

Min grabb fyller tolv nu i veckan, så jag köpte faktiskt två på en gång. En till honom i present också. Kunde bara inte med att komma hem med en ny till mig själv, när hans börjar bli gammal. När föräldrarna unnar sig den nyaste tekniken och låter ungarna ärva har det gått i fel ordning, tycker jag. Ny teknik tillhör ungdomen.

Så nu har vi skoj här hemma!!!


Imorgon ska jag vik:a som biologilärare. Inget konstigt med det, förutom att jag ska ha sexualkunskap. Ja, det är väl egentligen inget konstigt med det heller, det ingår ju i kursen, men det är ju ett lite speciellt ämne, så det känns lite mysko att komma in i en klass jag inte haft förut och undervisa om sex. Ganska långt ifrån det jag brukar pyssla med i vanliga fall, i mina ordinarie klasser. Men det blir nog bra.


Apropå det, eller apropå allt och ingenting, har min nye svärson varit här idag. :)

Elli har träffat en jättetrevlig kille, han verkade bra helt enkelt, jag ska väl inte babbla för mycket här, antar jag, men allt känns positivt.

Välkommen till vår familj, Anton!


Sov Gott! :)

Av Beatrice F Wik - 14 oktober 2012 16:51


Helgen är över... kvickt som vanligt. :/

Snart är det måndag. IGEN...

När jag lyssnar på den här låten ser jag Anders Holmgård framför mig.

Han sitter bredvid mig i bilen, klockan är fem i åtta, vi är trötta och kör in i ett regnigt Grums.

De spelar Petra Marklund på radion. Jag höjer volymen och sjunger ljudligt med i refrängen; Andres tittar storögt på mig och tjejerna i baksätet skrattar... Livet är rätt okej ändå... :-)


Ha en fin vecka!!!




Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards