Alla inlägg under december 2010

Av Beatrice F Wik - 30 december 2010 23:54



&

 

Tack för i år!


Till Dig som läst, som kommenterat, som tagit del av mina tankar, till mina trogna underbara Bloggvänner, till Dig som finns där!!!

Allt Gott inför det nya året!

 

Varm kram, Bea.

Av Beatrice F Wik - 30 december 2010 18:37


Har under dagen varit iväg på medial vägledning och som vanligt stämde det jättebra. Mediet tog sig mycket tid med mig, eftersom jag är på gång med att själv lära mig, så under ca en timme fick jag en privatsittning, för mig personligen.

Under en timme började hon sedan visa och berätta om hur hon arbetar. Vill göra en rättelse av det jag skrev igår: en medial grundkurs resulterar inte i ett certifikat. Tydligen är det bara mycket erfarna medier som är certifierade. ;) men ett intyg på att man genomgått grunderna i medial vägledning får man dock. Jag kommer  också att delta i alla hennes storseanser, och allt eftersom tiden går kommer vi lärlingar (vi är sex stycken) att själva ta över en del av seanserna.


Jag återkommer. Nu ringde min väninna och vill ut och gå i kylan. ;)

Av Beatrice F Wik - 29 december 2010 20:45


Jag har anmält mig till en kurs i medial utveckling, som jag tänker påbörja när jag återgått i tjänst. Under tio hela helger (inte i sträck, då) ska jag fördjupa min mediala förmåga. Detta är en grundkurs i medial vägledning, som avslutas med ett certifikat (om jag nu klarar det) där jag antar att jag kan kalla mig "medium."

Så spännande!!!

Kommer få lära mig meditera, (provade på detta när jag gick anti-stresskursen i höstas i samband med min sjukskrivning, och det var verkligen en häftig upplevelse att helt gå in i djupet av sig själv) att tona in både psychic och medialt vid privatsittningar och seanser. Vad häftigt att kunna hjälpa andra människor!!!

Ska själv gå på en privatsittning med en medial kvinna imorgon, och i slutet av januari ska jag på storseans.


Ååå, det ska bli så roligt! Jag har länge drömt om att utveckla min mediala förmåga, men det har inte riktigt blivit av att jag tagit tag i det. Jag har ingen utbildning i nuläget, men har en viss medial förmåga i mig själv. Det är inte så att jag hör röster i skallen eller ser möbler flytta på sig (hahaha!!! Så illa är det inte än!!! :=), men jag har haft kontakt med personer som gått över till andra sidan och jag "känner på mig" saker. Ibland kan jag också uppleva att jag har kontakt med människor som står mig nära, trots att de inte är fysiskt närvarande. Som en slags kontakt på ett andligt plan. Vet inte hur jag ska förklara utan att det låter helrubbat, men det kan vara så enkelt som att många gånger när jag tänker på min bästa väninna, ringer hon inom en kort stund.


Flumflum och blaha-blaha, tänker med all sannolikhet vissa. Men detta är något som intresserar mig. Så är det.


Sov Gott; Alla

Av Beatrice F Wik - 26 december 2010 19:59


Några ord om Vänlighet

"Var alltid lite vänligare än nödvändigt"

-James Barrie-

 

  

 


Av Beatrice F Wik - 25 december 2010 20:30


I höstas blev jag sjuk. Jag drabbades av en utmattning. Både min kropp och själ förändrades. Jag fick kroppsliga symptom: smärta-  framför allt i huvudet, men även i magen. Och min själ förändrades (hjärnan lever knappast sitt eget liv; utan påverkas i allra högsta grad). Jag upplevde att jag tappade bort mig själv. Den som tidigare varit Bea, jag, fanns plötsligt inte längre.

Den glada, naiva och självsäkra tjejen var som bortblåst. Hon fanns inte längre, med all sin styrka- med lust och fägring stor. ;) Fruktansvärt otäckt! "Den enda Du verkligen kan lita på, är Dig själv."

Har du hört det uttrycket? Det har jag. Den stora frågan är bara vad man gör när man plötsligt inte längre har sin personlighet kvar.

En utmattning är inget statiskt tillstånd, och nu antar-hoppas jag, att jag är på väg tillbaka. Söker "gamla Bea" och hon kommer så sakteligen tillbaka till detta tomma skal. Men jag måste vara snäll mot henne. Hon tål inte att tuktas, pressas eller stressas - i alla fall inte för hårt eller under en längre tid. Då sticker hon.

"Hur känns det att gå in i väggen?"

"Hur känns det när allt blir svart?"

Den frågan har jag fått av vänner, och jag är tacksam för alla Er som vågar fråga rätt ut, för jag är inte typen som går och tiger. Jag förklarar gärna.


Det är olika, från person till person, har jag fått erfara efter att ha gått på stresshanteringskurs och träffat andra med utmattningssyndrom- mer eller mindre långt gångna.

En del bara känner att det blir tvärstopp- bara orkar inget mer. En del tar sig inte upp ur sängen, plötsligt, en morgon. För mig kom det långsamt. Jag fick migränattacker allt oftare och min mage slutade att fungera. Tappade livsgnistan. Uppsökte läkare för diverse enstaka symptom och fick tillfälliga mediciner, men när jag till slut berättade om helheten fick jag, som sagt, min diagnos. "Utbränd", som man sa förr.


Jag är svensklärare. Eller var- och kommer väl att bli igen. Älskar att skriva. En terapi för mig. Så tack för att Du läser. Och kom ihåg, Vänner: att jag inte skulle vara så här öppen på nätet om jag hade sekretess, eller upplevde allt som jobbigt. Jooo... jobbigt har det naturligtvis varit. Men jag har inga problem med att prata om det. Så Du får gärna prata!


Sov Gott i Natt ;)


Av Beatrice F Wik - 24 december 2010 21:40


Det blev en bra jul.

Gittis & Calle, Ni är ju bara så goa!!!

Det har varit jättetrevligt idag, och vi tackar och bugar för julklapparna!

Calle får väl göra fina drinkar till nyår... den där BMW ser jag fram emot att smaka! ;)

Så här såg vi ut för exakt ett år sedan, du och jag, Gittis. (Har inte hunnit ladda upp de nya som Elli tog idag)


Många varma kramar

  

Av Beatrice F Wik - 23 december 2010 21:03


... önska Alla mina suparkompisar och sexpartners en riktigt stämningsfull jul!

    Och då menar jag verkligen ALLA!!!

 

  

 

 

 





Önskar verligen att jag kunde se Din min just nu!!!

Ooooo!!! Min favvistyp av humor!!! :=)

Läste nå't liknande på en Facebookväns status, vilket gav mig ett gott skratt så jag fick lust att skämta lite. Fast poängen med allt är att se den avlånga minen, och den missar jag ju tyvärr just nu...

Vill påtala igen att detta är ett skämt.

 

Go Jul i alla fall:)

Av Beatrice F Wik - 23 december 2010 18:43


Det här är min Julhälsning. TIll Dig, som är här just nu.

Lyssna och njut!


Skottland som resmål är för övrigt att rekommendera (Se bilder nedan)

 

Amazing Grace, Celtic Woman

 


&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">



Ha en fin Jul!  

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards