Direktlänk till inlägg 16 oktober 2015

Så roligt var det

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15


Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger. 

För erfaren, för frihetsälskande, för självständig.

Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i deras natur: du kan be hunden gå fot, och hon gör det. Hon är ett flockdjur, anpassar sig. Och du kan försöka be katten gå fot med. Fast hon kommer aldrig förstå vad du menar. hon kommer bara bli rädd och nervös om du försöker be henne följa dig, kommer springa fram och tillbaka i alla fall- hur du är försöker, så det är bara att ge upp. Hon kommer bli allt mer rädd för dig, ju mer du skriker.... Hon förstår inte??? För det där ligger inte i hennes natur. Oavsett hur du försöker, kör katten sitt eget race. Och även om hon liknar en hund... Finns många likheter... så är hon ju inte det.


Respektera: en katt är en katt och kommer aldrig gå fot. Den kommer springa fram och tillbaka tills du slagit dig själv blodig och inte ens i denna situation kommer katten fatta varför i hela fridens namn du slagit dig själv blodig?


/ crazy Catlady ... Och jag är som jag är. Vill jag förändra något med mig själv gör jag det. Själv.




 
 
luvcatz

luvcatz

18 oktober 2015 09:39

Härlig beskrivning o jämförelse, därför älskar o respekterar jag katter o kallas crazy catlady av min dotter, hahahaa

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

18 oktober 2015 10:33

Haha :-) vi är TVÅ crazy catladies...

 
Annie

Annie

6 november 2015 20:50

Håller med luvcatz! :)
Hur är det med dig?
Var länge sen jag kommenterade nu men har vart in och tittat här några ggr :)

Har inte mått så bra dem senaste månaderna, men pluggar iaf nu och det är kul :)

Kram på dig :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

11 november 2015 12:19

Så tråkigt att höra att du inte mått bra, men hoppas det blir bättre.
Jättekul att du är igång med pluggande iaf :)

Jag är inne i en dålig bloggarperiod just nu. Vet inte vad det beror på, jag har bara liksom bloggtorka. ;/

Men jag är helt säker på att jag kommer tillbaka!

Stor kram

 
Ingen bild

Losern

22 november 2015 20:37

Hallå där!
Länge sen du skrev nåt nu. Hoppas du mår bra! Det är väl det eländiga novembermörkret som tar inspirationen ifrån dig. Just i detta avseende gör björnen helt rätt - att bara sova sig igenom hela eländet. Men men nu ska vii inte låta oss nedslås. Om drygt en månad vänder det och blir ljusare. Hej vad det går...

Stor kram från mig!

Beatrice F Wik

11 december 2015 23:36

Hej!

Har mått bättre, men det är inget som dödar...
Jag kommer tillbaka!

Tack, söta o stor kram tillbaka - från mig 😊

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Av Beatrice F Wik - 8 september 2015 21:21

  Idag ska jag sova tidigt. Jag har varit ovanligt trött idag. Stafylokocksåret öppnade sig igår igen, såg bedrövligt äckligt ut. Idag har det varit bättre. Hoppas det blir bra nu 😳😳😳.  Jag har rådgjort med vårdcentralen, ka...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards