Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Jag fick ett slag från ingenstans

Av Beatrice F Wik - 23 september 2012 23:46


Helt plötsligt, go vänner, som från ingenstans, fick jag plötsligt en smocka av livet självt. Idag.

Helt plötsligt fick jag ett slag, det riktigt sjöng om det- jag for till marken... kippade efter luft.

Fy f-n, vad det där gjorde ont!!! Hade inte räknat med det.


Mitt i röran, fick jag upp ett gammal citat (jag är svensklärare och lever på citat :)

(Rör också Gud- jag som varit inne på det temat):


"Gud ger sina hårdaste slag till sina starkaste soldater"

 

=)

 

Så jag knagglade mig upp och började stappla vidare.

Man måste ju i alla fall försöka!!! :-)


Sov sött, Världen!!!

 
 
Ingen bild

sayran

24 september 2012 19:29

Menar du att vi är guds soldater? Vem krigar gud med? ;)

Beatrice F Wik

24 september 2012 19:42

Nej, Sayran... det var mest ett uttryck. Jag menade i symbolform... :)

 
Gubbfan

Gubbfan

25 september 2012 18:16

Frågan är om han(?) krigar med eller mot något.

Annars, vad hände och varför?

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

25 september 2012 21:06

Vet inte om jag förstår dig rätt...
Det goda slåss väl alltid mot det onda? Om man nu ska kalla Gud "det god"a.
Frågan är bara vad som är gott och ont. Ibland är det så självklart. Ibland kan man fråga sig vad ondska är?

Egoism, okunskap, rädsla- i vissa fall...????
Jag vet inte. Enklare att svara på vad som är gott. En god kraft finns. Måste finnas. Finns i oss människor också, men inte helt och fullt. Tyvärr. Vi är ju bara människor och det gäller väl att göra så bra val som möjligt.

 
Gubbfan

Gubbfan

27 september 2012 08:56

Jag kunde bara inte låta bli att fundera över det där som den tidigare komentatorn skrev om att kriga med.
För kriga med eller kriga mot kan ju betyda så olika saker.

Vad sedan gott och ont är det vet inte jag. Orden har så olika betydelse i olika situationer.
Dessutom ont eller gott för vem.
Det gäller väl att göra så bra val som möjligt, men så bra val för vem?

Livet är underbart, men en smula komplicerat.
Jag får nöja mig med att tro att jag lever.
Och det är ju meningen med livet.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards