Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Beatrice F Wik - 11 oktober 2009 14:46


Min moster och min dotter var sjuka förra veckan. "Jag har inte tid med det där" tänkte jag. Nya kurser, utvecklingssamtal och släktkalas för barnen igår. När släktkalaset var över slappnade jag förmodligen av. Vaknade nämligen i morse het som en kamin, med ont i halsen, i kroppen och med hosta. Svininfluensa? Nej, då skulle jag nog inte orka sitta här och blogga... Kry är jag dock inte.

Av Beatrice F Wik - 11 oktober 2009 00:51

 

Egobilder skulle Elinor ha sagt om hon läst min blogg nu. Men hon har tröttnat på att blogga. Det gjorde hon när Bloggagratis bytte till Bloggplatsen. Hon gillade det inte alls. Och jag må faktiskt hålla med om att det var bättre förut. Bloggen var liksom mer lättöverskådlig och... vad ska jag säga... strukturerad då. Eller vad tycker ni andra bloggare?


Men tro sjutton att man kan publicera bilder och tankar om och på sig själv om man har en egen blogg. Ett av mina syften med att blogga är att nå ut till andra bloggare och vänner. Byta tankar och åsikter. Kommentera varandras reflektioner. Ett annat är att spara bilder och tankar ur min vardag- mitt i livet- på detta vis, tills jag blivit gammal. Läsa och återuppleva. Som en form av dagbok.


Gillar du så inte mina bilder kan du faktiskt välja att inte besöka min blogg. Det är helt frivilligt.


... Inte alls det jag skulle skriva om... Jag har så svårt att komma till skott ibland. Det blir bara en massa bla-blaha- En av mina goda vänonnor uttryckte härom dagen åsikten : Gud, vad du är lik Carola Häggkvist. Till utseendet, jag ska ta en bild av dig här och nu. Och så mms:ade hon den till mig. Här är den.



???? Hm... Carola Häggkvist. Är jag det och ska jag i så fall ta det som en komplimang eller förolämpning? Jag tycker hemskt mycket om Carolas sångröst, men nog finns det Donnor som jag hellre såg mig lik. Kan ingen komma och säga att: "Ååå, du är så lik Greta Garbo. Jag ska ta ett kort på dig här och nu och skicka det till Hollywood och så kan du leva lyckligt alla dina dagar."

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards