Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Bla-blaha

Av Beatrice F Wik - 11 oktober 2009 00:51

 

Egobilder skulle Elinor ha sagt om hon läst min blogg nu. Men hon har tröttnat på att blogga. Det gjorde hon när Bloggagratis bytte till Bloggplatsen. Hon gillade det inte alls. Och jag må faktiskt hålla med om att det var bättre förut. Bloggen var liksom mer lättöverskådlig och... vad ska jag säga... strukturerad då. Eller vad tycker ni andra bloggare?


Men tro sjutton att man kan publicera bilder och tankar om och på sig själv om man har en egen blogg. Ett av mina syften med att blogga är att nå ut till andra bloggare och vänner. Byta tankar och åsikter. Kommentera varandras reflektioner. Ett annat är att spara bilder och tankar ur min vardag- mitt i livet- på detta vis, tills jag blivit gammal. Läsa och återuppleva. Som en form av dagbok.


Gillar du så inte mina bilder kan du faktiskt välja att inte besöka min blogg. Det är helt frivilligt.


... Inte alls det jag skulle skriva om... Jag har så svårt att komma till skott ibland. Det blir bara en massa bla-blaha- En av mina goda vänonnor uttryckte härom dagen åsikten : Gud, vad du är lik Carola Häggkvist. Till utseendet, jag ska ta en bild av dig här och nu. Och så mms:ade hon den till mig. Här är den.



???? Hm... Carola Häggkvist. Är jag det och ska jag i så fall ta det som en komplimang eller förolämpning? Jag tycker hemskt mycket om Carolas sångröst, men nog finns det Donnor som jag hellre såg mig lik. Kan ingen komma och säga att: "Ååå, du är så lik Greta Garbo. Jag ska ta ett kort på dig här och nu och skicka det till Hollywood och så kan du leva lyckligt alla dina dagar."

 
 
Ingen bild

Sara

11 oktober 2009 01:26

Ja du är lik Carola Häggquist och hon är söt fast hon är nog lite rundare.

Kramizar

 
Viveca

Viveca

11 oktober 2009 01:47

Tycker inte alls du är lik Carola Häggkvist. Framförallt så saknar du den där frireligiösa blicken;) Du är mycket finare tycker jag:)

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karlssson på taket

11 oktober 2009 09:52

Nu fattar jag vad du menade med My Bodell, mycket målande. Vi bör nog, lite till mans, sträcka på oss, fräsa ifrån och inte låta folk sätta sig på oss. Min terori är att vi människor känner på oss vilka som vi kan utnyttja och göra illa. Elaka eller dumma (konstiga) människor har ofta en skev jag-bild där i, vart fall utåt, det egna jaget har en betydande roll. De som är snälla eller de som blir utnyttjade har ett mindre utpräglat "jag", präglat av en massa måsten och dåligt samvete. Detta utnyttjas, med precision, av de som vill såra. Medfött hos oss? Vet inte men medicinen är ofta att sträcka på sig och säga ifrån. Vi människor vänder gärna när vi får mothugg. Vi söker andra, enklare vägar (offer). Kanske kom jag från ämnet, Carola...hm, du är verkligare än henne, det är något konstigt med hennes självbild...

 
Nettis

Nettis

11 oktober 2009 12:32

Egobilder...? Näe!!! Det är ju ens egen blogg, då vill ju folk förhoppningsvis se bilder på en ibland ;) !!! Så fortsätt att fota och lägga in bilder!
Men Carola...? Nja... hihi ;) !
Kram på dig

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Gubbfan

Gubbfan

11 oktober 2009 23:45

Din dotter har kanske rätt om det här med bloggandet.
Det ÄR faktiskt frågan om att sockra egot.
Men vad är det för fel med det?
Så blogga på bara!

http://Gubbfan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards