Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Beatrice F Wik - 21 oktober 2009 23:12


Jobbar, jobbar, jobbar... just nu. Läser in en massa historia som jag inte läst sedan högskoletiden. Har fått nya kurser, vilket innebär en hel del inläsning, men kul är det. Det är lov om bara några dagar, så jag tänker inte klaga.


Novemberlovet är lite speciellt, och jag har nog lite säregna åsikter: jag har faktiskt inte så mycket emot den här årstiden. Vackra färger på träden, frisk och hög luft, långa, fräscha promenader och sedan mys med tända ljus och "goda" böcker. Inte så dumt.


Som barn älskade jag spökhistorier (och detta-om något- borde väl vara "spökenas" heliga tid!) Fortfarande tror jag på övernaturliga ting. Men jag är inte längre rädd.


Jag tror inte att vi dör med våra kroppar. Vi lever vidare, kanske genom reinkarnation, kanske på annat vis. Döden är i alla fall inte slutet, och det vi ser är inte allt, det är ett som är säkert. Åtminstone i min värld.


Sov gott i natt, bloggvärlden.

Av Beatrice F Wik - 21 oktober 2009 16:54


Min arbetsdag är över, men jag känner att jag har en hel del att pyssla med, så jag är kvar på jobbet. Ganska skönt att sitta här i lugn och ro, men kommer nu att ta mig en liten promenad till bussen, för att sitta en halvtimme och bara sova... Jag tycker om att åka buss. Det är skönt att bara "gå in i sig själv" en liten stund.


Kroppen fick sig en rejäl omgång av feber, halsont och värk förra veckan. När jag blivit frisk lovade jag mig själv inför er bloggkamrater, att jag skulle komma igång med min träning. Tänker sätta igång på lördag. Det är ganska full fräs arbetsmässigt sett, men sedan blir det lite lugnare.


Måste kila.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards