Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Beatrice F Wik - 25 oktober 2009 21:00


Delar av dalasläkten; mina svärföräldrar, är här på besök. De är inte lika utpräglade nattugglor som jag, utan håller för närvarande på att gå till sängs. Det är väl bäst att också jag, om inte går till sängs, för jag tror knappast att jag skulle fixa att somna redan, men jag ska lägga mig i sängen och se på film. Vill inte störa dem med att vara uppe och dona som jag brukar halva natten.


Sov sött, bloggvärlden.

Av Beatrice F Wik - 25 oktober 2009 01:02


Är intresserad av att veta vad ni bloggvänner tycker:


Vad anser du om reklamen de infört på bloggplatsen? Var inte det här en sida där man kunde blogga "utan störande reklam"?


Bara undrar....

Av Beatrice F Wik - 25 oktober 2009 00:20


När är Halloween?


Nu syftar jag inte på Allhelgonahelgen, för jag vet att den infinner sig nästa helg, utan jag syftat på den dag då barnen klär ut sig till spöken. (Och jag med; se nedan! Grabben och jag har haft en alldeles alldeles fruktansvärd kväll ikväll, då vi sett ut som värsta häxan resp döskallen. Titta... om du törs... för jag kan garantera, att vi är horribla ;)


Jag gillade faktiskt inte Halloween för några år sedan. Några ungar kastade ägg på min numera bortgångne morbrors hus för att han inte förstod frågan "Bus eller godis?"

Jag blev så f-bannad, rent ut sagt, att jag t o m skrev en insändare om Halloween i vår lokala morgontidning. Numera ställer mig mig lite mildare till frågan. Så länge det inte rör sig om destruktivitet är jag med på det. Så länge barnen klär ut sig och har roligt. Att de sedan klär ut sig till spöken kan väl förvisso verka lite stötande och skrämmande. Men jag väljer att se det ur den positiva synvinkeln: De har roligt. Stoppa det om det går över gränsen, men så länge de har kul och inte förstör för någon annan är det inga problem för mig.

 

Schlafen Sie gut.


Av Beatrice F Wik - 25 oktober 2009 00:17


När jag för någon vecka sedan låg nerbäddad med feber, en stor vagel på ögat och munherpes i näsan, och väninnorna planerade Halloween-fest för våra ungar, skrev jag att jag knappast behövde utklädnad för att platsa som häxa på barnens fest. Jag står fortfarande för det här: Vad sägs om en likblek, nästan svarthårig mamma med häxhatt och grått löshår? Kan det bli så mycket värre?! ;) Jag lär väl skrämma livet ur vilken unge som helst, också utan mask! Eller?


En sak slog mig dock efter turen med häxhatt inkl löshår: Hade ett tag funderingar på att spara ut mitt axellånga hår igen till riktigt långt, som jag haft under många år och fram till förra sommaren. Men när jag såg mig själv i detta löshår ändrade jag planerna. Långt hår är så gudomligt sött på unga tjejer och jag har dessutom väninnor i 50-årsåldern som ser bra ut i långa lockar. Själv känner jag dock att nu, när jag inte befinner mig på milsavstånd från fyra decennier, då passar mig  mitt axellånga hår alldeles utmärkt. (Vill dock poängtera att denna åsikt är min, högst personliga, och ni långhåriga väninnor är jättefina så som ni är. Själv är jag trött på långa, slitna hårtussar, men det är jag, det, och Du är förmodligen vackrast i den frisyr Du tycker passar Dig.)


Av Beatrice F Wik - 25 oktober 2009 00:14


Sonen Gabbe som fruktansvärd döskalle med svärd.


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards