Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Beatrice F Wik - 29 oktober 2009 23:25

Frågade bloggväninnan Miracle (Se länkar) om jag fick "sno hennes ord" till min blogg. Det fick jag. Tycker att nedanstående är fruktansvärt vettigt. (Dock, Miracle, frågade jag inte om bilden, den kom med i alla fall. Hoppas det är ok? Det var faktiskt inte meningen från min sida, den bara kom med i alla fall, men den är fin, så jag vill gärna ha den!)


Vet du om att du kan välja?


Du kan gå upp på morgonen och intala dig att livet är skit och att allt är tråkigt.

Du kan välja att tycka att du är ful och dum. Du kan välja att låta andra göra dig illa, att ta åt dig om någon säger något ogenomtänkt och knäppt. Eller också kan du välja att tänka: "Oj. Det där var taskigt sagt. Men det kan inte jag ta ansvar för. För jag har inte gjort något fel. Det här tycker jag inte om och jag kommer därför att försöka visa att jag inte beter mig lika illa. Ger jag igen med samma mynt, visar jag att jag befinner mig på en nivå där jag inte alls vill vara."


Eller också kan du välja att tycka att livet är en gåva, att din kropp faktiskt är ett mirakel som fungerar (oavsett fel och brister.) Din kropp, hur den än ser ut (det är faktiskt inte relevant i frågan) är med största sannolikhet det mest värdefulla du någonsin kommer att äga.


Det är upp till Dig.


Stå på Dig. För Du är unik, värd att älskas och Du är ett mirakel.


 


 


  

 



Jag vaknade tidigt idag,
entusiastisk över alla spännande saker
jag skall göra innan dagen är över
Min uppgift är att välja hur min dag ska bli.

Idag kan jag välja att gnälla över det regniga vädret ...
eller glädja mig över att gräset får gratis vatten.

Idag kan jag mumla om min hälsa ...
eller glädja mig över att jag lever.

Idag kan jag sörja över att jag har så få vänner...
eller med spänning se fram emot att göra nya bekantskaper.

Idag kan jag tjura för att jag behöver gå till jobbet ...
eller skrika högt av glädje för att jag har ett jobb att gå till.

Idag kan jag muttra nedstämt över att jag har hushållsarbete att göra ...
eller känna mig hedrad över att jag har tak för min kropp och själ.

Denna dag sträcker ut sig framför mig och väntar på att få bli skapad
och här är jag, skaparen, som får skapa min egen dag.Idag kommer jag att få en UNDERBAR DAG ...
för att jag är välsignad med så många gåvor i mitt liv.

- OKÄND FÖRFATTARE

Av Beatrice F Wik - 29 oktober 2009 22:47


Vad roligt det är när barnen börjar bli stora!


När man drog omkring på en i vagnen och en "buse" bredvid såg men fram emot den här tiden. Att gå på stan med två småbarn lockade mig inte alls, men ibland var man ju tvungen att göra det i alla fall. Jag minns att jag tänkte, framför allt om den ena av "busarna", som är tjej, att om några år kommer du och jag att ha kul ihop. Då ska vi gå på stan, shoppa och fika och ha det riktigt trevligt tillsammans.


Och nu har den tiden kommit!

Idag har jag och min dotter haft en jättetrevlig dag på stan, med shopping, fika och många härliga skratt. Vi har ju samma intressen; älskar att titta på kläder, smink och vi skrattar jättegott tillsammans. Vi tog en skön, men alldeles för kall cykeltur ner, först till en vårdcentral i Karlstad eftersom Elinor haft huvudvärk i två veckor.


 Lugnande besked dock, efter diverse undersökningar. Det rör sig om spänningshuvudvärk. Jag snikade till mig (trots att det egentligen inte var jag som skulle undersökas, utan Elinor) ett recept på ny kortisonsalva (ingen aning om stavning, men det får ni svälja;) av vår familjeläkare för mina exem. Dessa kommer förmodligen aldrig att försvinna, trodde han. Men man kan mildra dem, med behandlingar.


 Prickar på kroppen, som kliar. Nu har man dock uppnått den ålder i livet, där man fullständigt struntar i om de ser fula ut. (Jag kan ju faktiskt inte rå för att jag fått dessa besvärliga exem. Stör de någon, får personen i fråga helt enkelt låta bli att titta på mig.)


Bara de inte orsakar mig klåda och besvär så är jag nöjd. Nu får jag en ny behandlingskur, så jag känner mig tillfredsställd.


Ett litet besök hos moster Gittis som tycker att Elinor och jag blivit så lika. Det känns kul att höra!


Sov gott i natt!

Av Beatrice F Wik - 29 oktober 2009 21:10

  

            "Errare humanum est, ignoscere divinum"

         - Att fela är mänskligt, att förlåta gudomligt.


          


Av Beatrice F Wik - 29 oktober 2009 19:21


Hittade några fler härliga skrattbilder.

Det sägs att det smittar och nog är väl detta så sant som det är sagt?!


Så skratta på!


    





Med humor klarar vi rätt mycket.

Eller hur?



Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards