Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Beatrice F Wik - 26 oktober 2009 23:40


Jag är den typen av människa som gör allt väldigt mycket (apropå kommentaren från bloggvännen Nettis.) Bestämmer jag mig för att träna, så tränar jag som en galning. Pratar jag med en människa, så fokuserar jag till 110 % på den här personen. Blir jag kär, så blir jag riktigt kär (annars kan det lika gärna kvitta... ;) Jobbar jag, vrider jag gärna mig själv dubbel för att göra det så gott jag någonsin förmår. Jag har svårt för att göra saker halvdant. Det jag bestämmer mig för att göra, gör jag också av hela mitt hjärta.


Allt detta på gott och ont. Jag har rätt svårt att finna gråzoner, för mig är det svart eller vitt. Av eller på. Ibland är detta en oerhörd tillgång; jag kämpar ju till sista droppen, vilket innebär att jag oftast tar mig dit jag vill. Å andra sidan har förmodligen denna starka drivkraft som jag bär på, också orsakat mig en del problem. Mina sömnstörningar t ex. Jag har väldigt svårt att koppla av, komma till ro. Sömnlösheten å sin sida, bär med sig andra problem. Det sägs att sömnen gynnar vårt immunförsvar. Det stämmer säkerligen. Jag måste ha ett av Värmlands sämsta. Går det en person på andra sidan gatan och nyser, då kan jag garantera att jag får smittan med en gång. Jaa, allt har sitt pris. Det är bara att acceptera och försöka göra bästa möjliga av situationen.

Av Beatrice F Wik - 26 oktober 2009 17:40


Tror vi har cyklat två mil idag, grabben, jag och hans kompis. Underbart härligt, men lite trötta var vi på slutet. Och hungriga, så nu blir det löksoppa till kvällsmat. Det är bara grabben och jag hemma och vi älskar båda löksoppa. Då får man passa på...


Nu, kära bloggvänner, har jag som utlovat kört igång med min träning. Jag är lite udda när jag tränar; har värsta hemgymmet i vardagsrummet som jag drar fram på kvällarna. Detta består av tyngder, dyna och musik. Började med det här när mina barn var små, det var så svårt att ta sig iväg, då, så mig passar det alldeles utmärkt. Bara att byta om när det är klart, och slänga sig in i duschen. På plats. Mig passar detta. Andra vill helst träna i grupp. Det har jag förvisso också gjort under många år, på Friskis. Det är kul, det med.


 Har i alla fall speciella program som jag kör. Är nu mest intresserad av att träna mage, sida och rygg, för att få lite finare timglasform på kroppen. Det sägs ju att man inte kan punktförbränna, men jag vet av erfarenhet se'n jag tränade bort mammakilona efter ungarna, att om man tränar musklerna kring midja och rygg, får man muskler som "håller in" där det just nu är segt och slappt. Jag är inte intresserad av att gå ner i vikt eftersom jag inte är så stor, men jag vill forma kroppen och få lite muskler. Har nu därför mätt rumpa-midja-byst med måttband. Får se vad som händer... Dessutom, en jättevinst, som nog är den allra mest väsentliga: Visst blir man både piggare och gladare när man håller igång?!

Våra kroppar är ju, trots allt, det allra mest värdefulla vi någonsin kommer att äga. Vi får vara glada så länge de fungerar. Tänker man efter är det ju faktiskt ett mirakel att allt funkar! Att vi kan gå, springa, tänka, prata. Får vi ett sår så läker det efter en tid... Fascinerande egentligen.


Ja, det gäller alltså att ta vara på, och vara rädd om dessa underverk!

Av Beatrice F Wik - 26 oktober 2009 12:24




Ååå, vad skönt det är att bara vara! Sommarlovet är gudomligt skönt, men den här veckan, när man är som segast i höstmörkret, då är det inte dumt med några ljuvliga sovmorgnar. Jag är hemskt förtjust i ledigheter då man inte är så rysligt uppbokad. I dagens hektiska samhälle tror jag att vi behöver plocka av oss armbandsuret då och då, och sega till oss lite för att samla lite kraft.


Nu fick jag plötsligt lust att skriva om Elinor ett tag :)

Elinor är min dotter om ni undrar. Hon är 12 år och fyller år den 2 oktober. Hon går i musikklass på Norrstrandsskolan. På sin fritid spelar hon fotboll, i Norrstrands IF, är med kompisar, sjunger (oftast omedvetligt) och friidrottar. Hennes två allra bästa kompisar i hela vida världen är Ida Hassel Bergström och Judit Örtegren Björnstad, som också går i musikklass. Katter är ett djur hon avgudar! Hon skulle väldigt gärna vilja vara en katt! Tänk, att inte behöva gå upp tidigt på morgonen, gå till skolan, eller passa några tider över huvudtaget. Och alla tycker att katter är så hemskt söta (i alla fall så gör Elinor det.) Själv har familjen Funk två stycken söta katter; Nisse och Smulan, som ni kanske läst mycket om tidigare i bloggen :). Elinors favoritmat är... nej, det vet hon inte riktigt, men pannkakor är en uppskattad rätt att bjuda henne på. Hennes största önskan i är att få vara med på VM i fotboll eller bli friidrottare på elitnivå! Men nu har hon tid med oss längre... Hon ska nämligen till Judit och sova över!

 

Puss och Kram på alla som läste!

Hejdå på ett tag! Skrattande  


Ovanstående är inte skrivet av bloggens innehavare, utan av hennes dotter. Finns det någon stilfanatiker som kan skilja våra skrivsätt åt?

Nu fick ni lite info om min Elinor. Jag är dock inte längre tillåten att publicera bilder av henne på nätet.

 

Visst, jag respekterar.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards