Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Beatrice F Wik - 18 oktober 2009 22:15


Får bli ett snabbt inlägg ikväll. Ska sätta mig ner och kolla igenom kommande veckas lektionsplanering innan det är dags att sova.


Full fräs på dagen: bakade tre kladdkakor till tretton sportiga grabbar, en sportig tjej och en sportig storasyster som under dagen haft bollfest i en gympasal, till Prinsen av Sands ära. (Och, ja, Leif, det är Gessle jag härmar :) Fast jag har aldrig hört någon låt om Kungen av Orrholmen. Man kanske skulle skriva en! :B

 

Sedan, som sagt: bollkalas. Det var fartfyllt, men kul. Och de åt upp alla mina kladdkakor, vilket gjorde mig glad och nöjd. Jag uppskattar folk som äter när man bjuder. Som mamma har man ju upplevt ett antal gånger när man stått och lagat mat att: "Nej, jag tycker inte om champinjoner." Gabbe har dock käkat löksoppa idag. Han har inte trott sig gilla det på många år, men när han var liten minns jag att han ibland skrek efter löksoppa när han var ledsen och hungrig.


Sedan har jag haft den stora äran att passa två fina kattungar åt bortresta vänner. Hjälp, vilka godingar! Små, grå ullnystan, jättesociala och kelsjuka. Det jobbet tar jag gärna igen.


Nej, nu blir det lektionsplanering.


Sov gott, alla!

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards