Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Hallå i natten!!!

Av Beatrice F Wik - 17 januari 2010 00:31


Hoppas att allt är väl med Er därute.


Själva är vi vakna fortfarande, halva familjen; jag och min man. Jag gillar nätter.


Tycker om lugnet som sprider sig. Har alltid varit en nattuggla. Minns när jag var student och pluggade halva nätterna. Ofta började inte mina föreläsningar förrän kl ett på eftermiddagen, tiden innan var inläsningstid. Detta betydde att jag vände på dygnet. Satt uppe och pluggade till klockan två-tre om nätterna. Tio på förmiddagen ringde min klocka. Vid elvatiden kom min bästa väninna, Monica, med bussen från Hagfors. Vi drack kaffe tillsammans, jag åt min frukost: en macka med stark salami. Därefter rökte vi en varsin cigarett. Sedan gick vi till bussen och ankom till universitetet exakt 13.00 Lagom till våra föreläsningar.


Fascinerande egentligen, vad snabbt utvecklingen har gått. För femton år sedan var det inte alls konstigt att ta sig en cigarett efter maten, inne i lägenheten. Förvisso tordes jag inte berätta för mina föräldrar att jag rökte, men ändå... Jag och mina vänner/vänninor rökte i mitt eget kök. Med fläkten på. ;)


Numera skulle detta betraktas som jätteknepigt. Rökning inomhus....

Och bra är väl det...


Jag röker inte längre, bara så alla vet. ;) Numera betraktas det ju närmast som lågvattensmärke ett röka. Himla bra, tycker jag. Men utvecklingen har gått hemskt fort. Från att kunna röka på arbetsplatser, i rökrum, till totalt noll. Bra! ;)


 
 
Ingrid

Ingrid

17 januari 2010 10:25

Ja herre min ge,.,, vad det har blivit förändringar på rök-fronten...
Jag minns när jag o syrran var små,, hur inrökta vi var och luktade gaskammare i skolan, satt i bilen och åkte till sommarstället 10 mil och höll på att storkna i allt rökande... dem hann väl med en cigg var i per mil eller nåt... hualigen!!

Fruktansvärt egentligen, vad dem utsatte sina små barn för..
men man tänkte väl lite annorluna förr... eller kanske man inte tänkte alls? !! hihi fniss.... det där kommer jag få fan för att jag skrev om fel person läser min kommentar... ;-)
HAHAHA!!!!
Hur som helst,, jag är inte heller rökare, och jag vet inte om det beror på den svåra uppväxten och hatet för röklukten eller inte... men jag är GLAD att jag inte gör det!!
Nästan hela min bekantskapskrets gör det....

Men nog om rökning...
Din blogg startade igång lite tankar.. bra det !!! =)
Ha det bra nu, kram kram
Ingrid

http://iddeh.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards