Direktlänk till inlägg 18 augusti 2012

Så mycket man planerar

Av Beatrice F Wik - 18 augusti 2012 16:10


Ooops; nu är semestern slut, vilket innebär att man måste öka tempot ganska rejält...

Jag är typen av människa som i princip aldrig har långtråkigt. Tvärtom- har alltid tyckt att det här med att få tiden att räcka till är en rätt komplicerad ekvation och nu när jobbet drar igång på allvar blir det till att öka gasen ganska rejält.

Natural born tidspotimist. Det finns så otroligt mycket man vill göra, men alldeles för lite tid!

Jag kan inte fatta att det finns människor som har svårt att få timmarna att gå, hur gör man då, liksom?!

Nå väl, det sägs att just tid är det enda givna vi har... det gäller bara att lägga den på rätt saker. :-)

 

Augusti är nystart!!!

För mig som är lärare innebär detta ett helt oskrivet läsår- ett nytt, vitt ark, som jag kan skriva precis vad jag vill på!

Jag får en ny klass, med nya prövningar och helt nya glada skratt.


Jag har en massa projekt på G på fritiden också. 

Får väl se vad det blir av alltihop; vill inte säga för mycket- har beslutat mig att ta en sak i taget; det går inte att göra allt på en gång, då slutar det förmodligen som en enda stor pannkaka- och det vill vi ju inte ha!!!

Får väl se om det blir mc-kort i höst, Laurence!!! ??? :-)

På tal om mc har jag varit ute och kört dressin- det blev inte så lyckat!!! Jag lyckades krocka med en bil, fick åka till akuten igår med nacksmärtor, var där hela kvällen... Fattar inte hur det kan ta så fruktansvärt lång tid!!! Jag blev röntgad, läkare skulle titta på bilder, allt med flera timmars mellanrum.

Jag hade i alla fall inte brutit något. :)

 

Nu ska jag ut och gå i skogen.

Bara jag och mina älskade stavar- jag har saknat dem några dagar när jag varit borta...

Kan för övrigt upplysa om att det dräller om kantareller- om Du nu lyckats undvika det. Var ute bara någon timme härom dagen och fick en halv kasse- så ljuvligt gott!!!


<3

 
 
Gubbfan

Gubbfan

19 augusti 2012 10:29

Inför en ny termin, med nya elever, som du skall leda till att bli omtänksamma medmänniskor kan jag kanske ta mig friheten att komma med ett tips:
Det finns en bloggare som du finner på shedlight.bloggplatsen.se.
Om jag inte minns fel så arbetar du med samhällskunskap också. På den här bloggen finns det en hel del nyttigheter för ungdomarna att ta tag i.

Ha en bra skolstart, men se till att du får tid med annat än skolan, även om den är viktig.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bea

19 augusti 2012 23:36

Jag ska läsa, Gubbfan! :)

Prio ett, naturligtvis:
Jag ska göra mitt bästa, min vän, för att forma ungar med så mycket empati och medmänsklighet som det bara går!!!
Har jag tur, får de med sig lite kunskap också!!! :-)

Tack för titten- alltid lika trevligt att få några kloka ord från Dig!

Beatrice F Wik

19 augusti 2012 23:37

....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards