Direktlänk till inlägg 8 september 2012

Jag vet att det är överkänsligt

Av Beatrice F Wik - 8 september 2012 19:54



Idag har jag haft en eftertänksam dag, av någon anledning.

Ibland är man bara sentimental till sinnet, liksom...

I alla fall är jag det.

Tänker över saker. Jag har tänkt på saker jag skulle kunna gjort annorlunda i livet, undrat hur allt varit då?

Lyckligtvis blev jag på bättre tankar; pratade med en nyfunnen vän och konstaterade att man det är totalt meningslöst att fundera och analysera det som varit. Det är ändå omöjligt att förändra gårdagen. Såååå: SLÄPP!!!

Nu gäller det bara att göra det bästa med det vi har framför oss. ;-)


När jag hamnar i down-läge kommer allt liksom över mig.

Allt från stort till smått. Och en sak jag visste i samma stund jag började "odla kattungar" som en kollega uttryckte det, visste jag att det skulle bli tufft att lämna bort dem.

Två av mina fyra sista var jag inställd på, att de skulle försvinna. Min väninna hade redan bokat upp sig på dem. De två andra tog jag därför till mig, på ett annat sätt. den ena är underbar- har Mimmi kvar, hon ligger i mitt knä och spinner i denna stund.

Den andra var också underbar- men vi kunde ju inte behålla hur många som helst. :(

Jag vet att det är överkänsligt att bli sentimental över en såld katt, men han var så speciell, lille Lenni Boy... Rund, go och lystrade av någon anledning till ljudet "Yyyyyyyy"


Må han må gott, springa och jaga och vara högt älskad i sitt nya hem!!! Älskade Lenni <3


 

Jag saknar dig mindre och mindre

Det kommer annat i vägen och det är bra

Jag saknar dig mindre och mindre

Jag har glömt dig en vacker dag

 

:-)

 
 
Ingen bild

Sayran

8 september 2012 20:47

Aaaaa.. så det är katten du tänker på varje gång du lysnnar/sjunger den låten ;)

Beatrice F Wik

8 september 2012 21:44

Hahaha!!! Klart jag gör!!! Vem skulle det annars vara? ;-)

 
Ingen bild

Ann-Sofie

9 september 2012 06:14

Ja så är det , livet är som en berg- och dalbanas med upp och ner hela tiden. Ju äldre man blir så är det ännu mer så. Jag har haft en vecka med Downs och hormoner som spelar,.. Man känner sig ur gängorna och undrar vad det är? Hinner inte med allt man tänker sig.... Som ett glas vin med en vän...

Beatrice F Wik

9 september 2012 12:10

Hej Ann-Sofie! Kul att du tittade in:)Usch, ja... skönt att du har det likadant, full rulle, men vi måste ju ses o prata lite, jag är så nyfiken på vad som hänt i ditt liv, min vän...

 
Ingen bild

Bea

12 september 2012 01:06

Hej igen Affi!
Jag råkade vimsa bort din kommentar här...
Men jag kommer jättegärna. Hör av mig snart. Kram ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards