Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Utan skrattet är vi illa ute...

Av Beatrice F Wik - 22 september 2009 11:33

Lunchpaus.


Vad seg man blir i detta väder... Verkar som om alla går omkring och är trötta...

Studiedag idag med på jobbet. Vi har ett jättetrevligt arbetslag som varit effektiva och skrattat gott nu under förmiddagen. Va härligt det är att skratta! I min värld är detta livsviktigt. När skrattet börjar dö ut, tror jag att vi är illa ute. Saknar Leif lite grann här på skolan. Vi kan verkligen skratta ihjäl oss ihop.


Har ett minne från gammal tid. En kollega och jag slet rätt ont under en period med en klass. Jag tror att vi klarade oss från diverse stressymptom tack vare att vi hade så otroligt kul emellanåt. Visst... det är inte bra att skämta bort hela livet, men man klarar många svårigheter om man inte tar allt så fruktansvärt gravallvarligt jämt och ständigt.


Tror jag ;B


Gittis, förresten... När vill du ha bilen?/Kramar


 
 
Ingen bild

Gittis

22 september 2009 13:20

Jag behöver inte bilen, så behöver Ni den kan Ni ha den fortfarande om det underlättar för Er.

 
Ingen bild

Gittis

22 september 2009 13:23

Visst överlever man mycket om man får sig ett gott skratt ibland.

 
Viveca

Viveca

22 september 2009 22:12

Det finns inget bättre än när man skrattat så mycket så att man får ont i magen och tårarna rinner. Efteråt är man helt slut och fantastiskt avslappnad...så kommer en attack till, så skönt!

Saknar det i jobbet, visst händer det att vi skrattar, men mycket ensamarbete blir det. På min förra arbetsplats (strålbehandlingsavdelning, av alla ställen) skrattade vi otroligt ofta och mycket. Ju jobbigare situationer man möter desto viktigare med lösgörande skratt. Vi grät naturligtvis en hel del också, men sorg och glädje ligger nog rätt nära varandra trots allt.
Ha det bra och fortsätt skratta:)

http://perasperaadstra.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

23 september 2009 00:01

Haha, nämen kattungarna är inte riktiga, haha!!! Jag skojade bara med Tosca, hihi ;) ! Det är gosedjurs-katter, fniss! Jag lovar, hade dom varit riktiga, så hade du fått ett par ;) !!!
Våra katter är oxå kastrerade. Alla utom Lillan, som SKA bli det :) . Fast Tinkerbell har inte riktigt fattat att han är kastrerad... Han försöker para Lillan när hon löper, haha!
Hon är förresten inavel :-/ . Från en familj där dom sket i att kastrera katterna :( . Vi har inte märkt nåt större fel på henne än, mer än att hon skelar. Och så är hon väldigt liten.

Ja skratta MÅSTE man! Jag skrattar väldigt mycket :) ! Även om kroppen inte mår så bra, så mår själen super av skratt :) !

Kram på dig!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

23 september 2009 23:44


Jaa, go vänner!

Vi lever en gång (fast jag tror ju på reinkarnation... men ändå, en gång i dessa kroppar) med mycket möda och stort besvär!

SÅ SKRATTA PÅ! FÖR MIG ÄR DETTA LIKA VIKTIGT SOM ALLA TUSEN "MÅSTEN!"

http://Beabloggar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards