Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Beatrice F Wik - 10 mars 2010 22:08


Det här är liksom inte sant!

För ett par veckor sedan knipsade jag av en del av livmodertappen... Allt gick bra, skönt, puh... Blödningarna gav sig snabbt och nu är jag i form igen.


Så börjar man jobba efter sportlovet och i samband med detta blir katten sjuk. Så dålig att jag måste "uppsöka veterinär inom några timmar, annars kommer läget snabbt försämras..."

Samma kväll som jag kommer hem med en medicinerande och tillfrisknande katt, får dottern feber och blir sängliggande. Hon är dock för gammal för att jag skall kunna vabba med henne och har klarat sig själv med micropizza till lunch i ett par dagar.


Sliter som ett djur (hm ;) knäpp liknelse, men i alla fall;) med att få katten att svälja sina smärtstillande och sitt penicillin morgon och kväll (men börjar nu så sakteligen lära mig tekninen...) Mannen är för övrigt också dålig i halsen och hostar hela- eller åtminstone halva- nätterna.


Parallellt med detta har min i yrket närmaste man legat hemma i kräksjuka. Smittade min kandidat, men ironiskt nog (peppar, peppar...) inte mig.


Nyopererade Beas omgivning har alltså de senaste dagarna utgjorts av febrig dotter och hostande man, magsjuk IV-chef och lärarkandidat, och- som pricken över i:t: en medicinerande katt.


Dra åt skogen när jag kom hem från jobbet idag och möttes av en hängig son med feberrosor på kinderna. "Trött, ont i pannan." Får se om man tar sig till jobbet imorgon, som för övrigt också är avbefolkat pga av sjukdom. ;-), eller får lov att vabba med Gabbe.


Ibland kan man undra om någon sitter där uppe och skojar med en. Ibland inträffar, liksom allt, på en och samma gång...


Sov sött i natt, Vänner :)


Förresten... Jag blev så glad över något som Viveca skrev till mig idag.


Och plötsligt slog det mig att: jaaa, jag kan omöjligt vara helt åt fanders som människa, med tanke på att det är Ni, Qvinnorna med Q, som är samlade runtom mig. Fina, starka, kloka och intelligenta så klockorna stannar.

 

Riktiga diamanter; jag menar det.

 

Det sägs ju att kaka söker maka; och om detta stämmer, får jag nog faktiskt vara ganska nöjd med mig själv...

 

Och jag är mycket stolt över Er!!!

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards