Alla inlägg den 20 september 2010

Av Beatrice F Wik - 20 september 2010 23:02


... vem är inte det? Nu är jag inte riktigt lika glad längre över valsiffrorna. Jag höll på Alliansen och jag festade på Alliansens valvaka, i rummet bredvid, när Karlstads Moderater satt och skrek "JAAAA!" när opinionssiffrorna visades på TV-skärmen. Men idag vaknade jag och läste NWT. För mitt parti har det inte gått så bra, vilket naturligtvis känns trist.Och underligt, i mina ögon... :/


Jag är glad för Moderaternas skull. Svårt att ifrånta mig ideologin. Tror att det har med uppväxtvillkor och barndom att göra. Konservativ. Det sitter i mig på något vis. Jag är blå, trots att jag har stor respekt för Er på den röda sidan, men jag kan inte rå för det. Och jag är inte ond.... Jag lovar.


I alla fall är jag tacksam för allt som "de på andra sidan" har att komma med. Diskussioner. Intressanta. Så ni vänsterpartister; heja på Er, trots att vi tycker olika. Det är meningen. Och vi skall ha diskussioner i en väl fungerande demokrati. Vi skall tycka olika och vi skall ha all rätt i världen att uttrycka våra åsikter. Karl Marx, Friedrich Englels; intressant läsning. Där finns en ideologi; En bakomliggande tanke, som jag trots att jag inte till 100% skriver under på, hyser stor respekt för.


Men vad blev det nu?!


Och det här anser jag riktigt skrämmande: Sverigedemokraterna. Var är Er ideologi? Var är era idéer om ett demokratiskt samhälle?!

 

Sov Gott! ;)


Av Beatrice F Wik - 20 september 2010 00:38


Jag är just hemkommen från en valfest med alliansen i Karlstad. OCH JAG SÄGER BARA yeeeeees!!!!! =) Lite trist för Kd (Jag menar med valsiffrorna... ) Skiiit, alltså !

 ;(, men vi får ett borgerligt styre i nästa mandatperiod med! Underbart!!!

 

=)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards