Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Varning!!!

Av Beatrice F Wik - 28 september 2010 22:48


Igår slöade min dotter och jag i vår dubbelsäng, framför TV:n.  Åt godis (trots att det var måndag; fy och skam!!! ;) och så berättade Elli om något "häftigt". Hon hade sms:at 118 800 (man kan tydligen ställa frågor om allt möjligt där...) och frågat: Vem är Elinor, ägaren till... och så skrev hon namnet på sin blogg. Kolla mina länkar; Elinor och läs gärna själv hennes blogg! Hon är duktig på att skriva.


Elli fick svar via sms... "si och så är Elinor."

 Envis, sportintresserad, gillar karuseller osv...


Vad häftigt, tyckte vi båda! :) De måste ha varit inne på hennes blogg, med tanke på att de beskrev henne rätt klockrent.


Så jag provade, i min dotters sällskap, att sms:a 118 800 och ställa frågan: "Vem är Bea, ägare till bloggen Beabloggar?"

 

Svaret jag fick var, minst sagt, häpnadsväckande:


"Bea är en talanglös tjej, som drömmer om ett hemma-hos-reportage i Aftonbladet. Du/hon, borde vara med i någon sliskig dokusåpa och ligga med en massa killar. Lycka till! Mvh 118 800"

 

Jag säger bara: Vad i hela fridens namn är detta?


Här kan man knappast ha gått in och läst någon blogg.


"Talanglös". Det är möjligt. Men vilka är NI, på 118 800, som besitter rätten att bara säga så till en helt okänd människa?!

 

Vidare: "tjej". Det reagerade Elli på. Förvisso snällt sagt, men jag vet inte om jag kan kalla mig "tjej" längre. Som "borde ligga med en massa killar".

 

!!!

 

Gjorde jag detta i en dokusåpa, skulle jag nog inte få undervisa ungdomar i sena tonår längre.


En liten varning bara: Ställ inga frågor till 118 800.

Riktiga svar, lär du knappast få!

Yngre människor, som inte riktigt hunnit med att skaffa sig en någorlunda verklighetsbaserad "jag-uppfattning" riskerar dessutom att bli rejält sårade.


Sov Gott; fina NI ;)

 
 
Miraklet

Miraklet

28 september 2010 23:38

Men herregud vilket svar!
Ja, man kan verkligen undra vilka det är som sitter och skickar det vidare..
Då vet jag att man inte behöver sms:a dit i vilket fall, slöseri med tid å pengar.

KRAM!

http://abimopectore.bloggplatsen.se

 
Dina

Dina

29 september 2010 13:12

Nää, fy fan!
(Hade tryckt på "ogilla" -knappen om det funnits någon) :-(

http://www.diansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bea

29 september 2010 19:27


Jaaa!!! Vilken skit!!! =)

 
Ingen bild

Muppen

30 september 2010 21:00

Som man ropar i skogen får man svar!

 
Ingen bild

Bea

30 september 2010 22:31

Så sant som det är sagt! Man får skylla sig själv. Och du... Som man bäddar får man ligga.

Själv har jag bäddat en smula slarvigt, men det är väl bara att riva upp hela skiten och börja om på nytt. Eller vad säger du; "gamle" Mupp?! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards