Alla inlägg den 16 april 2010

Av Beatrice F Wik - 16 april 2010 23:40

Några kollegor skojade om detta idag:


"Vad skönt att det är fredag, vilket innebär att det snart är måndag; ny arbetsvecka..." säger kollega A.


"Ja, det är tur att det är helg, så att man hinner jobba ikapp..." svarar kollega B.


Vi skämtade.

Men för min del ligger det faktiskt en hel del i dessa ord. Många av mina helger består faktiskt av "att jobba ikapp." Nu menar jag inte rent yrkesmässigt.


Jag är heltidsarbetande mor, på annan ort. Pendlar 7 mil t o r, oftast med buss, och har därför långa arbetsdagar.


Under helgen måste man därför "jobba ikapp." På hemmaplan.

Trädgården skall skötas, huset städas, tvätten tvättas, strykas och vikas... osv.


Jag antar att Du (kära Bloggväninna;) lever samma typ av liv, och vet vad jag snackar om...


Samma sak för oss alla. Heltidsarbetande morsor med klockan som våv största fiende.

 Hemskt att säga: En av mina goda väninnor frågade mig igår om jag hade tid att umgås under helgen, och jag tvingades svara "nej." Hinner inte. Vi får ta det en annan helg.


"Varför kan inte tiden bara stanna, så att jag får allt "jag måste" gjort?!

 

Men... neej... Det är nog inte min grej.

"Hemmafru".


Stackars kvinnor.

 Eller också har dessa helt annorlunda intressen gentemot mina. För i min värld skall det gå i ett. Full fräs framåt!


Så jag skall nog inte klaga. Jag kan inte påstå att jag har oceaner av tid över i mitt liv, men jag älskar det i alla fall.


" Det är tur att det är helg, kära vänner, så att man hinner jobba ikapp."

 

Sov gott i natt... ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards