Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Beatrice F Wik - 4 februari 2013 22:55


"Ett starkt argument behöevr ingen hög röst."

/Okänd



Ovan är ryska alfabetet.

Jag hoppas att jag skrivit kvällens citat med det ryska alfabetet:


"Ett starkt argument behöver ingen hög röst".

/Okänd


Fast jag törs inte garantera att det blev rätt. =) Men man måste ju roa sig med något...


Jag var på en föreläsning för några månader sedan. En klok man föreläste. Han berättade hans fru hade ett för honom väldigt jobbigt intresse. De åkte in till centrum på lördagarna. Frun tittade på skopar efter skopar. Mannen somnade nästan; han tyckte det var urtråkigt. Hon gick omkring och bara "slösade bort" timme efter timme i skoaffärer. När hustrun i sin tur frågade sin man varför han ibland om kvällarna satt och pysslade med en massa bla-ha-bla-ha framför datorn, totalt meningslöst arbete, försvarade han det med att han var tvungen att rensa hjärnan efter dagens arbete. Han forskade i specialpedagogik- och det krävde mycket av hans tankeverksamhet. Hans hjärna behövde helt enkelt få slappa och ladda emellanåt och respekterade därför fruns skoprovande; det var ju hennes sätt att ladda.


Oavsett vad vi pysslar med; vi sliter nog alla och envar med vårt, är det SUPERVIKTIGT att ladda hjärnan emellanåt, med meningslöst arbete. (Som jag gör nu). Nu kopplar jag av.


Det här är ju någonting vi måste slåss mot ständigt; sätta upp en gräns för vår alldeles egna tid då och då. Gör vi inte det själva, kommer vi att drunkna i krav och förfrågningar om både det ena och det andra. Folk skulle enkelt kunna slita en i stycken: Jag skulle kunna vara över allt och ingenstans just nu. Men jag vill helst av allt sitta här i lugn och ro en stund och bara skriva.


Jag behöver det- för att kunna fungera.


Sov Gott, Världen   

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards