Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Beatrice F Wik - 16 februari 2013 23:41


"Om du inte hade varit min mamma hade jag gärna haft dig som lärare"

   Elinor

      

Av Beatrice F Wik - 16 februari 2013 14:58


Idag har jag bottenbesökssiffran genom tiderna sedan jag började blogga. 4 unika besökare har endast varit här idag, i vanliga fall kommer 30-40 per dag. Undrar vad det beror på? Kanske Bloggplatsen krånglar på något vis? Jag kan också se hur många gånger sidan har öppnats och det varierar mellan sjuttio som lägst och fyra hundra har det varit som mest, tror jag.


Själv är jag asmatt efter en magsjuka   

Ingen kraft. Trött...

Jag tycker det är hemskt när jag ser till kroppeideal, egentligen. När jag var på väg in i min utmattning slutade min mage att fungera-jag fick inte behålla maten, vilket ledde till att jag var SLUTKÖRD efter minsta ansträngning, jag hade ju inget bränsle, men betraktades som snygg i kroppen- som inte var en välmående kvinnas utan en sjuk människas- och liknade därför en flickkropp. Det är rent tragiskt att detta är vad vi kvinnor strävar efter: att bli supersmala. Vi bantar och har oss... och det är väl jättebra att vi vill bli sundare och piggare, men när vi gör det för att få tunna kroppar, är det rent ironiskt: Så där blir man av sig själv när man är sjuk. Och det betrakas som snyggt. ???

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards