Direktlänk till inlägg 14 september 2014

Stor dag

Av Beatrice F Wik - 14 september 2014 15:27


Idag är en stor och spännande dag!

Vad jag tror händer och då syftar jag inte enbart på siffrora utan jag känner det helt enkelt på mig, är att vi får maktskifte idag. De röda vinner. Jag måste säga att även om jag inte är sosse gillar jag Löfven som person. Sossarnas bäste ledare på många år, tycker jag. Han känns trygg på något vis.

Jag är helt inne i det här med valet, sitter framför TV:n nu, har ännu inte varit iväg och lagt min röst.

Men snart... åker min son och jag högtidligt iväg.

Och ger min röst till Göran Hägglund så klart, det är ju kristdemokraterna som står för den allra bästa politiken!

Jag lyssnade just på honom. Han är en rolig person, säger de som känner honom. Jag har faktiskt varit på samma fest som Hägglund, var med på landstingsdagarna i Jönköping för fyra år sedan.

Och jag stod alldeles bredvid Hägglund vid ett tillfälle, när vi skulle åka hem, vi stod där med väskorna. Jag grämer mig över att jag inte sa någonting till honom, hade varit roligt att ha pratat med honom. Men vad skulle man säga?: "Tjena Hägglund, jaså du ska också åka hem, ser jag... Det ska jag med." Han var kort, minns jag i alla fall. Bara någon decimeter längre än jag. Och jag är liten, jag. Liten och rund.

 
 
luvcatz

luvcatz

14 september 2014 18:14

Vallokalerna är öppna till åtta, du hinner nog

Har varit ute i den soliga dagen på röstning o långpromenad, röstar på V för att de blir förhoppningsvis ett gott komplement till regeringsskiftet - om det blir skifte??

Ha en fin söndag, kram

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

14 september 2014 18:49

Hej fina!

Nu har jag röstat o varit ute lite, men är inte hundra frisk än... blä :(

Jaa, V har många goda idéer. Jag undrar om det inte blir Sjöstedt som blir den verklige bossen vid maktskifte. För det blir maktskifte, det är jag ganska säker på.

Detsamma du, stor kram

 
Gubbfan

Gubbfan

15 september 2014 18:34

Jo, det blev maktskifte.
Men Jonas blir lämnad utanför. Löfvén skyr vänsterpartister mer än han skyr sverigedemokrater. Det är en sjukdom som drabbat alla inom LO-topparna och inom socialdemokratin.
Du som är bevandrad i historia och samhällskunskap har väl inte glömt att socialdemokratiska partiets uppgift var att hålla de hemska marxisterna och alla som kunde förstå varför de tänkte så snett borta.
Aldrig funderat över varför man från början rekryterade så stor del av ledningen från borgerliga kretsar?

Att Löfvén dessutom nu i början stänger för ett samarbete med KD tycker jag också är ett dåligt tecken. Han känns för mycket som fackföreningspamp/knöl för mig.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

15 september 2014 23:24

Idag har jag inte hunnit hänga med så mycket i svängarna, men såg valvakan till sena natten igår...

Jaså, du känner så? Jag tycker han verkar rätt sympatisk, i alla fall som person (hans tacktal till Reinfeldt "Jag respekterar dig som person och politiker och önskar dig lycka till" föll mig i smaken. Så ska det se ut, tycker jag!)

Men det är sant, vissa delar känns ju mindre bra.
Samarbetet KD-S tycker inte jag personligen verkar fel, faktiskt. Tråkigt...

Ideologiskt ligger ju sossarna mycket nära V, vet inte vad det blivit nu!? Och jaa, kommunisträdsla kanske, det går ju inte att förneka att Löfven håller sig rätt nära mitten på skalan, trängs där, med många andra...

 
Ingen bild

Vanja

16 september 2014 23:58

Vilken intressant blogg du har. Han har betett sig som en stor gris i det här om jag får säga mitt. Skäms över våran blivande stadsminister ! Vänliga hälsningar Vanja

Beatrice F Wik

18 september 2014 21:10


Tackar för det.

Ja, det var lite underligt.

 
Himmelriket

Himmelriket

18 september 2014 20:23

Tja, vad att säga. Valet blev en överraskning. Hägglund och Co var nog lite väl bleka. Att öppna sina hjärtan kanske en del moderater trodde att Reinfeldt menade plånböckerna.

http://fran-kahog

Beatrice F Wik

18 september 2014 21:09

Jaa, det är klart, håller man för hårt i plånböckerna kanske det kan va svårt att va alltför hjärtlig, vad vet jag?

Ja, allt blev himla konstigt. Röd seger hade jag räknat med, men inte det här sista utspelet...










Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards